PURINA: BEST PETS BRAND

Best Brands / News / Research

Sinds 17 maart weten we welke merken in 2019 de harten en de portemonnee van de Belgen hebben veroverd. In de categorie "Best Pets Brand” van Best Brands 2020 is dat PurinaServiceplan, het bureau achter Best Brands, vertelt waarom het merk een verdiende winnaar is. Dankzij een marktaandeel dat aanzienlijk hoger is dan dat van de concurrenten, neemt Purina de eerste plaats in en wint het de Best Pets Brand award. Purina, een Amerikaans dochterbedrijf van Nestlé, is een van de grootste dierenvoedingsbedrijven ter wereld. In de afgelopen jaren is de zorg voor huisdieren aanzienlijk uitgebreid en Purina heeft zich kunnen aanpassen aan de veranderende behoeften van deze markt.

Een belangrijke trend is op maat gemaakte dierenvoeding. Dierenliefhebbers willen dat de voeding van hun huisdier perfect aangepast is aan de individuele behoeften. Daarom creëerde Purina gepersonaliseerde, natuurlijke hondenvoeding. Gebruikers sturen informatie over hun huisdier, waarop Purina een gepersonaliseerd voedingsplan aanbeveelt, compleet met voedingsinstructies op maat van het huisdier. Daarnaast past Purina zich aan de behoeften van de eigenaar aan en biedt het een gratis, automatisch leveringsprogramma aan waarbij de klant de leveringen kan bepalen en zo nooit meer zonder hondenvoer komt te zitten.

Een andere uitdaging waar Purina rekening mee moet houden is natuurlijk de behoefte aan duurzame producten. Vandaag de dag willen consumenten hun impact op het milieu verminderen en dat begint met het soort producten dat ze kopen. 60% van de deelnemers aan een recent Europees duurzaamheidsonderzoek onder huisdierouders is het erover eens dat huisdierbedrijven duurzaam moeten zijn en verwachten dat ze duidelijk blijk geven van hun concrete bijdrage. Daarom werkt Purina met duurzaam verkregen ingrediënten en streeft het continu naar een vermindering van energie- en waterverbruik en verspilling. Purina werkt ook aan het optimaliseren van hun verpakking en het transport van hun producten met behulp van zeer efficiënte methoden.

Daarnaast innoveert Purina in haar zoektocht naar boeiende manieren om gelijkgezinde ondernemers en experts te bereiken, om zo een rijker leven te creëren voor huisdieren en hun eigenaars. Daarvoor creëerde Purina "Unleashed”, een accelerator lab-programma dat opkomende innovaties in de huisdierenzorgindustrie ondersteunt. Purina steunt start-ups om te weten te komen welke nieuwe digitale en technische oplossingen het welzijn van dieren kunnen verbeteren. Via Unleashed krijgen verschillende start-ups de kans om te profiteren van Purina's expertise en commerciële netwerken om hun concept binnen 6 maanden te bewijzen in de markt. Bij een succesvolle evaluatie kunnen de start-ups gekozen worden voor nieuwe zakelijke samenwerkingen waarbij ze fondsen van Purina ontvangen om hun project te financieren.

Door voortdurend te streven naar geavanceerde voeding, gezondheid en welzijn en digitale oplossingen voor onze huisdieren, neemt Purina terecht de award voor Best Pets Brand in ontvangst.

OVER BEST BRANDS

Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: het bouwen van sterke merken. Merken die zowel economisch als emotioneel presteren.  Een onderzoek onder 5.000 consumenten, waarbij we 350 merken uit 21 verschillende bedrijfssectoren analyseerden, leidde tot een ranglijst met de Best Brands. Met een studie van de emotionele en sociale relaties die consumenten ontwikkelen met uw merk en met de concurrentie, kan uw merk de KPI's van bestaande klanten verhogen, het consumentengedrag beter begrijpen, de klantenwerving en -retentie verhogen en het toekomstige succes vormgeven.

Benieuwd naar de resultaten van uw merk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via info@bestbrands.be.