P&V en Wunderman Thompson laten het leven komen

Crea / News

Verzekeraar P&V steekt zichzelf in een nieuw jasje. De make-over omvat een visuele rebranding, merkstrategie, fotografie, nieuwe brandscore en soundlogo. Al die elementen komen vandaag voor het eerst samen in een campagne van Wunderman Thompson voor de mobiliteitsverzekering: “Laat maar komen.”

De Belgische coöperatieve vennootschap is een onderneming met een sterke sociale dimensie. Centraal staan de waarden betrokkenheid, integriteit en nabijheid. P&V doet aan human empowerment: ‘mensen maken mensen sterker’. En dat is wat het merk vanaf nu ook op vlak van communicatie wil uitstralen en bewijzen: P&V als de meest persoonlijke, betrokken verzekeraar.

Een eerste stap in deze richting was een visuele rebranding, waarin de ampersand uit de merknaam een grote rol speelt. Die ampersand staat symbool voor de P&V-waarden van betrokkenheid en de persoonlijke band tussen de P&V-adviseurs en de klant. De adviseurs staan naast hun klanten, de ampersand staat voor dat stapje extra, dat zij altijd voor en met hen willen doen. De P&V ampersand is niet alleen de drijvende kracht achter de visuele identiteit, maar wordt vooral de drijvende kracht achter alle communicatie. 

Het optimisme en human empowerment van het merk werden vertaald in een nieuwe campagnelijn: “Laat maar komen”. De awareness campagne rond mobiliteit waarin deze boodschap voor het eerst wordt gepresenteerd, wil laten zien dat P&V snapt wat mobiliteit echt wil zeggen: de positieve en soms iets minder positieve kantjes ervan. Van meebrullen met de radio op weg naar ‘t werk tot de lange vakantietrip met het nodige gezeur vanop de achterbank. En dat mobiliteit niet beperkt is tot één voertuig of persoon: met een mobiliteitsplan op maat zorgt de adviseur dat het hele gezin altijd en overal zorgeloos op weg kan – op z’n minst wat hun verzekeringen betreft. De campagne loopt via radiospots, prints, OOH en online bannering.



Credits
Creative Director: Sam De Volder
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers, Tomas Van Loon, Cedric Trefois
Account team: Julie Hendrickx, Valentine Reuse, Nanou Frederix, Nadège Witkowski
Strategy: Lise-Marie D’Hooghe, Toon Diependaele, Ana Gassie, Johan van Mol 
Design Director: Bob Goor, Sébastien Greffe
Designers: Georgios Leontiou, Reginald Van de Velde, Valérie Henrard, Dorien Wendelen, Charlotte Slegers, Nathalie Wlostowski, Bert Beckers, Virginie Rosseel
UX/UI lead: Jeroen Michiels
UX/UI design: Clara Sofia França Mandujano, Thijs Ter Haar
Digital Operations Product Owner: Klaas Van Den Brande
Copywriter: Tom De Block, Hugues Vanden Steen
Front-end developer: Lieven Eulaers
DTP: Valérie Henrard, Anja Van den Broeck, Bernard Durant
Agency Producer: Ingeborg Van Hoof, Amélie Van Campen
Print Producer: Sofie Verschaeren
Agency Sound Engineer: Menno Van Riet
Photography: Pieter Neirynck
Sound Production Agency: Sonhouse

  • Geen artikel