Q8 lanceert vernieuwde loyalty app met hybride brandcampagne van iO ​

Crea / News

Vorige week lanceerde Q8 zijn volledig vernieuwde app voor het brede publiek. Blended agency iO zorgde voor de creatieve communicatiecampagne die de nieuwe Q8-app via meerdere media en touchpoints lanceert. 

Q8 heeft recent zijn loyauteitsapp volledig vernieuwd om zijn klanten een betere gebruikerservaring te bieden en de merktrouw te stimuleren. Onder de slogan ‘Alles op zak voor onderweg’ zet de branded campagne de vele troeven van de nieuwe, gebruiksvriendelijk Q8-app in de schijnwerpers: van voordelen sparen tot mobiel betalen. ​ 

De campagne ging vanaf 4 maart van start via radiospots, online video, POS-materiaal en instructievideo’s die consumenten helpen om van de oude naar de nieuwe app te switchen of hem te activeren. ​ 

Al vijf jaar geeft iO de digitale, branding- en loyaliteitsstrategie van Q8 vorm. Een toegewijd en blended team ontwerpt brand loyalty experiences, de creatieve on- en offlinecampagnes en POS-materialen en zorgt voor de mediaplanning en digitale advertising. ​ ​ 

Credits:

  • Klant: Q8 
  • Contactpersoon Q8: Birgit Mitchell, brand manager Q8 & Tango 
  • Agency: iO 
  • Executive Creative Director: Sam De Win 
  • Creatie: Sam De Win, Ivan Moons, Wouter Huyghe 
  • Strategie: Kim Leunen 
  • Accountteam: Charlotte Severijns, Katrien Potters, Ena Stevens, Stephanie Katic 
  • Productiehuis: Who Killed Joe? 
  • Sound Studio: Raygun 
  • Photography: Klaarke Meert