Qualifio organiseert eerste 'Have an Impact Week'

Communication / News

In de eerste week van december organiseerde het SaaS-platform voor interactieve marketing, dataverzameling en loyaliteit Qualifio een eerste 'Have an Impact Week'. Elke dag van de week stond in het teken van een ander goed doel en een andere activiteit. In de aanloop naar Kerstmis wilde het team van Qualifio namelijk iets anders doen dan de gebruikelijke eindejaarsfestiviteiten, en meer impact hebben in hun lokale gemeenschappen. Van 6 tot 10 december werd er elke dag een andere activiteit georganiseerd in samenwerking met een vereniging of een goed doel. Quentin Paquot, CEO van Qualifio, legt uit: "Initiatieven zoals onze "Have an Impact Week" zijn in mijn ogen essentieel. Het geeft betekenis aan waarom we bij Qualifio werken. Werken voor een bedrijf is vandaag niet alleen over werken om je doelen te bereiken. Het gaat over leven volgens je waarden en deze delen met anderen. We moeten creatief zijn en dit soort concept aanbieden om te voldoen aan de verwachtingen van onze teams, vooral de jongere generatie."

In navolging van hun lockdown walking challenge in maart 2021, waarbij het Qualifio team 1678 kilometer in een maand liep om geld in te zamelen voor de Denis Mukwege Foundation, wilde het bedrijf deze keer een andere liefdadigheidsactiviteit organiseren die ze samen konden doen. Op maandag bracht een team van Qualifio-medewerkers de avond door in Brussel met Opération Thermos, om 100 warme maaltijden klaar te maken en uit te delen aan daklozen en minderbedeelden in het metrostation Botanique. Ze bereidden een maaltijd van aardappelpuree, gebraden kip en appelcompote, een geliefd Belgisch gerecht, vergezeld van soep en een kop koffie.

Dinsdag was het bloeddonatiedag met het Belgische Rode Kruis, een activiteit die de werknemers het hele jaar door regelmatig doen, aangezien de hoofdzetel van Qualifio zich in hetzelfde gebouw bevindt als de faciliteiten van het Croix Rouge in Louvain-la-Neuve. Op woensdag trok een team vrijwilligers hun laarzen aan en wikkelde zich warm in om in de buurt van de hoofdzetel van Qualifio vuilnis op te rapen en het platteland op te ruimen met BeWapp.

Donderdag was de Schoenendoos-inzameldag, georganiseerd door de Samaritanen,en  dus brachten de teamleden schoenendozen binnen die ze hadden gevuld met voedsel, drank en andere essentiële zaken, voordat ze een wenskaart toevoegden en hun dozen inpakten alsof het kerstcadeaus waren.
De week werd afgesloten met de verkoop van kaarsen van Amnesty International. Aurélien Berhin, hoofd HR & Administratie bij Qualifio, legt uit waarom deze week zo belangrijk was voor het team van Qualifio: "We wilden een "Have an Impact Week" organiseren, ook al legt de huidige sanitaire situatie ons bepaalde beperkingen op. We wilden tonen dat individuele initiatieven of in kleine groepen toch mogelijk zijn. Na het succes van de wandeluitdaging voor de stichting van Dr. Mukwege eerder in het jaar, wilden we degenen die dat wilden de kans geven om iets terug te doen voor de gemeenschap. En de week was een groot succes, we zagen een sterke betrokkenheid van al onze teams. Door samen projecten als deze te blijven doen buiten ons werk om, worden we sterker."