Qualifio versterkt de rangen

News / People

qualifioOm haar groei te ondersteunen heeft Qualifio, het Belgische SaaS-platform gespecialiseerd in de creatie van virale marketingcampagnes en gegevensverzameling, zeven nieuwe werknemers aangenomen.

Mehdi Benallal (voorheen bij Solvay Entrepreneurs en Flat.io) komt aan het hoofd van het marketingteam te staan en zal daarnaast ook de partnerships met andere bedrijven onder zijn hoede nemen. Mede-oprichter van Qualifio Olivier Simonis benadrukt dat « de ervaring van Benallal op vlak van marketing en de ondernemingszin die hij bij de “Solvay Entrepreneurs” verworven heeft een grote meerwaarde zullen bieden voor het groeiverhaal van Qualifio ». Bovendien kan Benallal rekenen op de ervaring van Alexandre Centner inzake digital marketing en growth hacking om de aantrekking van nieuwe klanten te versnellen. Centner vervult de rol van senior marketing consultant en beheerde in het verleden de digital marketing van bedrijven als eBay, Fortuneo en Snapstore, alvorens hij aan de slag ging als onafhankelijk consultant en digitaal ondernemer.

Daarnaast werd het team versterkt door Gilles Lenaerts, die Delaware verlaat om bij Qualifio het Professional Services departement op te starten. Dit om te voldoen aan de groeiende vraag van Qualifio gebruikers naar aanvullende diensten, zoals advies op vlak van data strategie/architectuur, design en legal, marketing.

Ook in Frankrijk, Spanje en Nederland wordt het team aangevuld met nieuwe gezichten, waaronder Clémence Roux. Roux start als senior business development manager op de Franse markt en was onder andere verantwoordelijk voor de opstart en ontwikkeling van de digitale redactie van Le Figaro en de startup Vigiglobe.

Eerder dit jaar kondigde Qualifio de afsluiting van haar boekjaar 2016-2017 aan met een omzetgroei van 53%. Deze groei valt te verklaren door het aanboren van de Nederlandse en Spaanse markt met de opening van 2 nieuwe kantoren in Amsterdam en Madrid en de stijgende vraag van grote merken naar het Qualifio platform, dat interactieve marketing en gegevensverzameling combineert.