Quentin Glodé nieuwe PR & Influence Director Ogilvy Social.Lab

News / People

Na eerder dit jaar het PR departement van Ogilvy Social.Lab te hebben versterkt, komt Quentin Glodé nu ook aan het roer te staan van het Influence departement als PR & Influence Director.  

Quentin Glodé startte zijn carrière als PR Accountmanager bij het Gentse PR-agentschap Walkie Talkie, waar hij voor merken zoals Spotify, Kinepolis, Cowboy en The Walt Disney Company werkte. Na enkele jaren maakte hij de overstap naar TBWA Belgium waar hij anderhalf jaar als PR & Reputation Consultant aan de slag ging voor McDonald's. In september vervoegde hij zich bij het team van Ogilvy Social.Lab als Senior PR Accountmanager om nu door te groeien tot PR & Influence Director van het bureau. 

Bij Ogilvy Social.Lab stuurt Glodé vanaf heden een team van meerdere Influence-experten aan die ieder een brede waaier aan ervaring en expertise hebben opgebouwd, van lifestyle tot pharma alsook de EU bubble. Wekelijks rollen er impactvolle campagnes van de band voor merken en bedrijven zoals Vans, IKEA, L’Oreal, Ford, MSD en DG Regio.  

De waarde van influencer marketing groeit van 1,7 miljard dollar in 2016 naar 16,4 miljard dollar in 2022, een formidabele groei die niet snel zal afnemen. "Influencer marketing werkt omdat consumenten meer vertrouwen hebben in mensen dan in merken," klinkt het bij Ogilvy Social.Lab. "Influence stelt merken in staat om een band te smeden met het publiek op een manier die geen enkele andere vorm van marketing kan - met authenticiteit. In een tijdperk waarin consumenten worden overspoeld met content via meerdere apparaten, is influence de nieuwe, ever-evolving vorm van marketing. Voor consumenten heeft authentieke geloofwaardigheid de harde verkoop ingehaald als het gaat om het vergroten van vertrouwen en groei."

"De merken die dit goed aanpakken zijn klaar om de vruchten te plukken van een steeds groeiende creator economy. De toekomst van Influence ligt bij echte mensen met echte verhalen die echte impact hebben. Samen met onze huidige én toekomstige klanten willen we vanaf volgend jaar nog meer het verschil maken," benadrukt Quentin Glodé.