Quick en Happiness maken burger op basis van emoties

Innovation / Marketing / News / Retail

QuickIn september vorig jaar lanceerde Quick de “Formidable”, een ‘Made in Belgium’-burger die volop inzet op de kwaliteit van lokale producten. Met haar nieuwe burger, de “Préféré”, neemt Quick een volgende stap in haar zwart-geel-rode positionering: de “Préféré” combineert die ingrediënten waar heel wat landgenoten het water van in de mond krijgen. Om die ideale combinatie te vinden, ging Quick creatief aan de slag. De ingrediënten werden immers geselecteerd met behulp van facial recognition-technologie, op basis van de emoties van meer dan 500 Belgische consumenten. Met een innovatieve gezichtsherkenningstest via de webcam spoorde Quick specifieke emoties op en werden ingrediënten al dan niet geselecteerd. Een grimas? Ingrediënt afgewezen. Een geïnteresseerde blik? Ingrediënt behouden. Het resultaat: een burger die het Belgische en gastronomische karakter van Filet d’Ardennes van Marcassou combineert met een meer Italiaanse toets van mozarella en tartaar van tomaat. Happiness Brussels werkte mee aan de ontwikkeling van de campagne.
QuickKevin Derycke, ceo van Quick, voegt eraan toe: « Onze grote sterkte op de hamburgermarkt is onze goede kennis van de smaken en voorkeuren van de Belgische bevolking. De Belg droomde ervan om zijn eigen burger samen te stellen en met de Préféré hebben we dit nu gerealiseerd. »