Radio 2 en Bonka Circus lanceren Straat Préféré

Crea / Media / News

Bonka Radio 2 straat prefereRadio 2 enBonka Circuslanceren een nieuw initiatief: met ‘Straat Préféré’ dopen ze het Hemelvaartweekend om tot het grootste burenfeest van ’t land. Het hele weekend staat de radiozender in het teken van buren, burenfeesten én de favoriete muziek van buren.“Met Straat Préféré willen we heel Vlaanderen oproepen om iets met de buren te organiseren. Een grootschalig, verbindend initiatief dus,” zegt Niko Reynaert, verantwoordelijke aanbod- en merkstrategie bij Radio 2.
Met Straat Préféré zet Radio 2 vier dagen lang buren centraal. “Bovendien vertrekken we recht vanuit het hart van de zender: muziek. Want tijdens Straat Préféré gaan we op zoek naar de favoriete platen van buren in heel Vlaanderen,” vult Vincent Jansen, creatief directeur bij Bonka Circus, aan. De initiatiefnemers roepen iedereen op om dat Hemelvaartweekend samen te komen met hun buren. Verschillende Radio 2-presentatoren zullen tijdens het weekend een bezoekje brengen aan die burenfeesten, groot en klein. Ze gaan dan live naar de studio om heel Vlaanderen te laten meegenieten van de sfeer op zo’n feest. Op radio2.be kunnen enthousiaste buren hun burenfeest registreren en hun buren uitnodigen. Daarnaast kunnen de buren ook een favoriete plaat voor hun straat kiezen.  Daaruit wordt dan een unieke playlist voor elke straat gegenereerd. Zo weten de buren meteen wat opzetten tijdens het burenfeest.auto
Campagne
Straat Préféré wordt in gang getrapt met een grootschalige campagne die liep op TV, radio (i.s.m. met VRT-spotcel), in print en op social media (i.s.m. social team Radio 2). Daarin werden buren opgeroepen om zelf een burenfeest te organiseren. Wie dat doet, maakt kans op een bezoekje van Siska Schoeters, Kim Debrie, Sven Pichalof een andere Radio 2-presentator. In een tweede fase, die loopt op TV, radio en social media sinds 20 mei, ligt de focus op muziek en de favoriete platen van de buren. Een reden te meer om tijdens het Hemelvaartweekend af te stemmen op Radio 2 en mee te luisteren naar de favoriete platen van jou en je buren.


Credits:
Client: Radio 2
Client contact: Niko Reynaert, Ilse De Roeck, Jan Knudde, Hein Decaluwé
Strategic Director: Peter Verbiest
Creative Director: Vincent Jansen
Creative Team: Simon Willems (AD), Jesse Vanophalvens (Copy)
Account Manager: Annelies Mommen
Project Managers: Lisa Devos, Karen Lambeets (stagiaire)
Regisseur tv spots: Michael Bombeeck
Producer tv spots: Olivier Smets
Montage tv spots: Allard Zoetman
Postproductie tv spots: Option Media
Fotografie: Koen Van Buggenhout
Vormgeving: Uncompressed
Radio: VRT spotcel
Radio producer: Frederik Cornelis
Website: Radio 2