Een jaar (en een pitch) geleden vroeg Radio 2 aan Designer (TBWA\Belgium) om de rebranding op zich te nemen. En dat moesten ze dit design agency geen twee keer vragen. Op 4 juli 2022 werd de rebranding geïmplementeerd en officieel gelanceerd. Oh, en het nieuwe Radio 2-logo? Dat telt voor twee. Ja, dat mag best letterlijk genomen worden. Want de basis van het logo is het cijfer ‘2’. En het lettertype is het logo, en het logo is een lettertype. Voilà, de cirkel is rond. Met een simpel icoon dat de essentie, warmte en menselijkheid van radio2 - de manier waarop de zender zichzelf voortaan voorstelt - uitstraalt. En daar bleef het niet bij. Designer creëerde niet alleen een iconisch logo, ze ontwierpen een volledig lettertype - van 0 tot 9, en van A tot Z – in drie gewichten (light, medium, bold). Elk merkaspect werd in een nieuw, contemporair jasje gestoken. Zo ook de merkkleuren, promomaterialen, fotografierichtlijnen en de tone of voice.
Designer
Client – Radio 2
Rino Ver Eecke, Yves Podevyn, Ludovic Beun, Elisabeth Roelandt, Stef Keynen, Ilse De Roeck
Account Team
Account Director: Charlotte Smedts
Account Manager: Lore Boghmans
Designer
Design Director: Hendrik Everaerts
Design team: Christophe Liekens, Nicky Lauwerijssen, Estelle Vanduynslager
Motion designer: Maarten Vranken
Type designer: Joke Gossé
Design producer: Katrien De Craecker
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]