Radio 2 gaat live met rebranding door Designer

Media / News

Een jaar (en een pitch) geleden vroeg Radio 2 aan Designer (TBWA\Belgium) om de rebranding op zich te nemen. En dat moesten ze dit design agency geen twee keer vragen. Op 4 juli 2022 werd de rebranding geïmplementeerd en officieel gelanceerd. Oh, en het nieuwe Radio 2-logo? Dat telt voor twee. Ja, dat mag best letterlijk genomen worden. Want de basis van het logo is het cijfer ‘2’. En het lettertype is het logo, en het logo is een lettertype. Voilà, de cirkel is rond. Met een simpel icoon dat de essentie, warmte en menselijkheid van radio2 - de manier waarop de zender zichzelf voortaan voorstelt - uitstraalt. En daar bleef het niet bij. Designer creëerde niet alleen een iconisch logo, ze ontwierpen een volledig lettertype - van 0 tot 9, en van A tot Z – in drie gewichten (light, medium, bold). Elk merkaspect werd in een nieuw, contemporair jasje gestoken. Zo ook de merkkleuren, promomaterialen, fotografierichtlijnen en de tone of voice.

 Designer

Client – Radio 2

Rino Ver Eecke, Yves Podevyn, Ludovic Beun, Elisabeth Roelandt, Stef Keynen, Ilse De Roeck

Account Team

Account Director: Charlotte Smedts

Account Manager: Lore Boghmans

Designer

Design Director: Hendrik Everaerts

Design team: Christophe Liekens, Nicky Lauwerijssen, Estelle Vanduynslager

Motion designer: Maarten Vranken

Type designer: Joke Gossé

Design producer: Katrien De Craecker