Radio 2 en Flexus zetten 1000 klassiekers op een rij

Media / News

1000 Klassiekers © Radio 2

1000 Klassiekers © Radio 2


1000 Klassiekers van Radio 2 is de best beluisterde eindejaarslijst van Vlaanderen. Bij Flexus zijn ze trots en dankbaar dat ze precies voor die legendarische muziektop hun laatste wapenfeit voor Radio 2 mogen plegen.
Gaat Queen met Bohemian Rapsody opnieuw met het goud lopen? Of wordt Barry White… the first? Overal in de lijst wordt strijd geleverd voor een betere plaats in de uiteindelijke rangschikking. Die strijd inspireerde Flexus bij de nieuwe campagne voor de 1000 Klassiekers.

In korte animatiespots clashen legendarische popsongs met elkaar. Ice Ice Baby smelt voor de warme stem van Jim Morrison in Light My Fire van The Doors. De iconisch baby van Nirvana’s Nevermind delft het onderspit tegen Gorki’s Lieve Kleine Piranha. De 99 Luftballons van Nena donderen uit de lucht na een aanvaring met Thunderstruck van AC/DC. En  Satelliet Suzy van Noordkaap krijgt Great Balls of Fire achter zich aan.

Flexus tekende voor oproepspots voor de verkiezing en afspraakspots voor de uitzending van de 1000 Klassiekers. De zender zelf creëerde afgeleide radiospots en online communicatie-elementen op basis van dit concept. In printadvertenties werden de verschillende presentatoren van de lijst aan de luisteraars voorgesteld. Naar goede gewoonte verschijnen er tijdens het aftellen richting nummer 1 namelijk altijd onverwachte gezichten achter de micro bij Radio 2.

Terzijde: deze campagne is de zwanenzang van Flexus als bureau van Radio 2. "Na 17 jaar geven we de fakkel door aan Bonka Circus," zegt men bij Flexus. "Langs deze weg wenst het uittredend bureau De Grootste Familie en haar nieuwe communicatiepartner veel succes toe..."

 Credits
Klant: Radio 2
Agentschap: FLEXUS
Account: Karen Strypens, Renaat Delporte
CD: Sebastien Van Reet
Creatie: Sebastien van Reet, Gregy Vergauwen
Director: Frank Dewulf
Audioproductie: Brandy Jingles