Ook in streamingtijden kunnen luisteraars nog steeds vertrouwen op de kwaliteitslabels van Vlaamse radio. En dat zal adverteerders als muziek in de oren klinken.
Muziekradio’s hebben vandaag een sterk merk nodig, daar is Tom Klerkx, managing director radio bij Mediahuis, van overtuigd: “Twee jaar geleden heeft Nostalgie een volledige rebranding ondergaan, met een verfrissing op het vlak van de stijlgids en de algehele communicatieaanpak. Daarnaast zijn we op zoek gegaan naar de juiste ambassadeurs om aan ons merk te linken en de zender een gezicht te geven – onlangs heeft Leen Demaré ons team vervolledigd. Veel mensen zoeken in radio immers een soort companionship: dat hebben we ook gemerkt tijdens de coronacrisis. Van januari tot juni kende Nostalgie haar grootste bereik ooit!”
Nieuwe luistergewoonten
“De laatste jaren pikken mensen het signaal ook steeds vaker via meer dan één toestel op, en vooral online luisteren zit in de lift,” vervolgt Tom Klerkx. “Vlak voor de zomer hebben we overigens voor zowel Nostalgie als voor NRJ nieuwe websites en apps gelanceerd, die moeten helpen bij community-building: vroeger waren onze apps puur gericht op audio, terwijl ze nu rechtstreekse communicatie toelaten en een soort ‘venster op de zender’ zijn.”
Volgens de IPSOS-studie van de Vlaamse overheid luisterde 12% van het publiek in 2019 via websites en apps, en tijdens de coronacrisis zag Steve Van den Audenaerde dat online luisteren enorm piekte bij DPG Media (waar hij manager business development radio/audio is voor merken als JOE en Q-Music).
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]