Radio blijft het goed doen. Zo goed dat ze bij DPG Media zelfs een digitale broertje voor Qmusic en Joe hebben gelanceerd, Willy. Wat maakt dat we, ondanks de concurrentie van andere audiospelers, blijven geloven in de kracht van dit medium? En hoe zal het er binnen tien jaar uitzien? Welkom in de toekomst van radio.
Jan Van Biesen, nethoofd van Studio Brussel, valt meteen met de deur in huis: “Wie vandaag koning is, is het morgen misschien niet meer.” Een rake omschrijving van de muziek- en audiomarkt die we vandaag kennen, met tal van spelers die tegen elkaar opboksen voor een deel van de koek. Apple Music, Google Play Music, Youtube, Spotify…Het zijn slechts enkele voorbeelden. De digitalisering zorgde voor een storm in een glas water. “Vroeger had elk zijn rol en marktpositie. Het was een heldere markt,” gaat Jan Van Biesen verder, die aan de wieg staat van Studio Brussels ‘reboot’van begin dit jaar, die de radiozender inhoudelijk op scherp heeft gezet. En dat mocht ook blijken uit de meest recente CIM-cijfers, die afklokten op 11,5% marktaandeel voor de ‘alternatieve’VRT-radiozender. “Nu gaat het alle kanten uit. Iedereen ziet mogelijkheden en probeert. Sommigen zijn zeer krachtig bezig, kijk naar Spotify. Het zal mij benieuwen! Ik heb geen glazen bol, maar weet wel dat dat de toekomst is.”
Lees het volledige artikel in PUB Magazine van september 2019.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]