Mediahuis heeft duidelijke ambities binnen de Nederlandse radiomarkt met betrekking tot het versterken van haar positie op de lokale advertentiemarkt. De groep verwerft het volledige aandeelhouderschap van RadioCorp, het mediabedrijf met een focus op radio- en digital-activiteiten en eigenaar van o.a. de radiozenders 100% NL, SLAM! en SUNLITE. Tegelijkertijd bereikten Mediahuis groep en Talpa Network een principeakkoord wat betreft de overname van Radio Veronica door Mediahuis.
Voor Mediahuis betekenen deze overnames een aanzienlijke uitbreiding van het bestaande radiomerkenportfolio, naast Sublime en Nostalgie. Beide overnames stellen Mediahuis in staat om luisteraars, adverteerders en mediabureaus een sterker audioaanbod te bieden, en aldus ook een groter en kwalitatiever bereik. De positie van Mediahuis als crossmediaal mediapartner wordt hierdoor danig versterkt. Mediahuis is vandaag reeds actief op de Nederlandse radiomarkt met de zenders Sublime en Nostalgie (DAB+). Beide radiostations maken deel uit van Audiohuis, de all-in-one audio agency van Mediahuis groep in Nederland.
Deze zomer vindt de veiling van de FM-frequenties voor landelijke commerciële radiostations plaats. In totaal worden negen frequenties geveild voor een periode van twaalf jaar. Met nu al meer radiomerken in huis hoopt Mediahuis ongetwijfeld meer kans te maken om enkele mooie frequenties in huis te halen - terwijl concurrent DPG Media naast een frequentie voor Qmusic ook een frequentie voor Joe binnen te halen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]