Radionomy lanceert reclameregie TargetSpot

Radionomy-logo

Media / News

Radionomy

Radionomy, actief op het vlak van digitale radio, kondigt de lancering aan van zijn TargetSpot-reclameregie op de Belgische markt. Doel: de radio's nieuwe mogelijkheden bieden op monetisatie en de adverteerders op nieuwe doelgroepen luisteraars.

Het aanbod van de nieuwe regie is gebaseerd op de adserving en targeting technologie die ontwikkeld werd door TargetSpot."Radionomy is weliswaar uitgegroeid tot een internationale speler, maar België blijft toch nog altijd zijn historische wieg," zegt Eric van der Haegen, verantwoordelijke Business Development Europe. "Het was dus belangrijk om er onze eigen regie te introduceren en om er onze expertise van het digitale audio-medium te ontwikkelen."

Radionomy-logo

Met de TargetSpot-regie kunnen lokale en nationale adverteerders hun doelpubliek bereiken via verschillende targeting en segmentatie criteria (demografisch, op basis van gedrag, geografisch, contextueel, ...) en de uitgezonden campagnes personaliseren om efficiënter hun doelstelling te bereiken. TargetSpot wil in België alle digitale audiocontent monetiseren, of dat nu een online radio is, een streaming music-platform of een audiovisuele groep die zijn radiozenders ook digitaal aanbiedt.

"Het gebruik van digitale radio is de laatste jaren wijdverbreid geraakt," onderstreept Eric van der Haegen. "Maar deze duizenden luisteruren blijven onvoldoende gemonetiseerd op de Belgische markt. Met TargetSpot kunnen de producers / uitgevers van radiocontent, ongeacht  hun grootte of aard, over een professionele oplossing beschikken om dit publiek te rentabiliseren via een adserving technologie die speciaal aan digitale radio gewijd is".

In december 2015 kondigde de groep Vivendi aan dat het een meerderheidsaandeel zou nemen in Radionomy, om zo zijn ontwikkeling op internationaal niveau te versnellen. In 2014 had Radionomy onder andere het platform SHOUTcast- en de Winamp-software gekocht.