Radionomy luidt nieuw tijdperk radioreclame in
TargetSpot, de digitale audioregie van Radionomy, biedt voortaan zijn hele reclamenetwerk in programmatic-modus aan. Dankzij deze innovatie kunnen bureaus en adverteerders voortaan 350.000 Belgische luisteraars bereiken met een personalisering die in de geschiedenis van de radioreclame in België nog nooit zo hoog was, zo stelt men bij Radionomy.
TargetSpot biedt nu tal van targetingcriteria zoals geslacht, leeftijd, geolocatie en muziekstijl en -genre van de radio. Het is dus mogelijk de luisteraar dichter bij zijn socio-demografische eigenschappen te raken. In België kan TargetSpot zo meer dan 20 miljoen spots (audio-impressies) per maand verdelen, bij een publiek van een 350.000 unieke luisteraars per maand. "Wij combineren zo het beste van twee werelden: de dekking van een massamedium en de targeting-kracht van het digitale," beklemtoont Eric van der Haegen, head of partnerships and country manager Belgium. "Deze innovatie betekent een mooie vooruitgang voor alle agentschappen en adverteerders die vandaag veel tijd en energie stoppen in het optimaliseren van reclamecampagnes. Het is ook een stap voorwaarts voor alle uitgevers, want zo kunnen wij onze inkomsten maximaliseren".
Meerdere adverteerders uit verschillende sectoren (telecom, retail, amusement, ...) hebben via deze nieuwe aankoopmethode al een campagne op de digitale radio getest, met overtuigend resultaat. "Wij hebben een eerste campagne bij Radionomy gerealiseerd via programmatic, en de eerste resultaten zijn erg goed, zelfs boven het gemiddelde van de rest van onze campagne," zegt Nicolas Beguin, head van Affiperf. "Het is ook een nieuwe kans om te tonen dat het programmatic buying steeds meer het eenvoudige kader van klassieke, op reclamebanners gebaseerde display campagnes begint te overstijgen."
"Wij werken voortdurend aan het vergroten en uittesten van verschillende inventarissen, om zo onze reach maximaal te kunnen optimaliseren en vergroten," licht Michel Ferro toe, digital director bij GroupM. "Voor ons is het dan ook uitstekend nieuws dat Radionomy beschikbaar is via AppNexus en vooral voor Turbine, onze tool voor het beheer van bezoekers ontwikkeld door Xaxis."