Rahul Titus is global head of influence bij Ogilvy

News / People

Ogilvy PR heeft Rahul Titus benoemd tot allereerste global head of influence. Titus leidde al sinds 2017 Ogilvy’s influence-team in het Verenigd Koninkrijk en heeft een belangrijke rol gespeeld bij het versterken van de positie en expertise van het bureau binnen dit domein.

In deze nieuwe rol zal hij voortbouwen op de huidige influence-activiteiten en Ogilvy’s capaciteiten verder ontwikkelen via de wereldwijde connecties van het bureau. Hij zal het bereik van het influenceteam vergroten en nauw samenwerken met andere Ogilvy-kantoren om nieuwe groeimogelijkheden te creëren.   

“Influence is een belangrijke groeimogelijkheid voor Ogilvy en bevindt zich op het kruispunt van onze moderne en creatieve communicatievaardigheden. Rahuls ervaring en expertise zullen ons helpen om ons unieke aanbod wereldwijd te versterken en waarde te creëren voor meer klanten en prospects in een snel evoluerende markt,” vertelt Julianna Richter, global CEO van Ogilvy PR.  

In de afgelopen vijf jaar hebben Titus en zijn team de influencermarkt opnieuw gedefinieerd door hun toonaangevende thought leadership en hun visie en ambitie voor diversiteit, inclusie en samenhorigheid. Ook hebben ze Ogilvy geholpen om enkele belangrijke accounts binnen te halen, waaronder Unilever en Mondelez. Hun gezamenlijke inspanningen hebben het bureau ook talloze prijzen en erkenning opgeleverd. Zo is Ogilvy al voor het vierde jaar op rij het meest bekroonde agentschap bij de Influencer Marketing Awards

“Influence is de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid binnen Ogilvy en ik voel me ongelooflijk trots en vereerd om het volgende hoofdstuk van de evolutie te leiden,” zegt Titus over zijn nieuwe functie. “Als het goed wordt gedaan, heeft influence de kracht om merken te transformeren en een echte impact te maken. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met onze markten over de hele wereld om onze bekroonde, wereldwijd erkende expertise naar onze klanten te brengen.”