Raja Rajamannar WFA Global Marketeer 2018

Marketing / News / People

Raja RajamannarRaja Rajamannar, chief marketing & communication officer van Mastercard, is uitgeroepen tot WFA Global Marketeer van het jaar 2018. Rajamannar won na een gecombineerde stem van een deskundige jury en de industrie in het algemeen, waarbij elk van hen 50% van de eindscore voor zijn rekening nam. "Ik ben diep vereerd en nederig. In werkelijkheid zou deze erkenning naar mijn hele team moeten gaan. Niemand kan alles alleen doen en ik ben gezegend met een geweldige groep getalenteerde professionals," aldus Raja Rajamannar. "Geen andere sector heeft meer mogelijkheden dan marketing om het merk, de reputatie en de sociale impact van een bedrijf te beïnvloeden. Ik ben er trots op dat ik al meer dan 30 jaar deel uitmaak van deze discipline."
WFA Global Marketer of the Year 2018, dat in samenwerking met The Drum wordt gerund, is ontworpen om de rol te vieren die wereldwijde en regionale marketeers spelen bij het ten goede veranderen van hun bedrijf, de industrie en de maatschappij. Rajamannar was een van de zes global marketeers die in aanmerking kwamen voor de award, de andere waren:
Ukonwa Ojo, chief marketing officer, Consumer Beauty bij Coty
Marc Pritchard, chief brand officer bij Procter & Gamble
Syl Saller, chief marketing and innovation officer bij Diageo
Keith Weed, chief marketing & communicatie officer bij Unilever
Claudia Willvonseder, chief marketing officer bij Ikea Group