Range Rover waait uit met Saartje Vandendriesche

Saartje Range Rover

Crea / Media / News

Range RoverOm het revolutionaire design van de Range Rover Evoque Convertible binnen een sterke context te promoten, creëerde Mediahuis Connect afgelopen zomer een customized videoverhaal waarin brand awareness enerzijds en activatie anderzijds het uitgangspunt vormden.

De videoreeks bestond uit vier afleveringen waarin Saartje Vandendriessche (presentatrice éénVlaanderen Vakantieland) een Landrover-ambassadeur uitnodigde om samen met haar ‘uit te waaien’ in een Evoque Convertible. Dit resulteerde in vier spontane verhalen van BV’s over hun carrière. De succesvolle – maar niet steeds eenvoudige  –weg die ze daarbij aflegden, werd op een subtiele manier gelinkt aan de unieke features van de wagen. Saartje ontving zo acteur Koen De Bouw, chocolatier Dominique Persoone, fashionista Tiany Kirilov en sommelier Sepideh Sedaghatnia.

Saartje Range Rover

De campagne verscheen van 16 juli tot en met 15 augustus binnen de kwalitatieve context van destandaard.be, gericht op de juiste doelgroep van de wagen. Op een innovatieve manier werd een verhaal gecreëerd rond de Range Rover Evoque Convertible. Iedere aflevering kwam terecht op een dedicated native webpagina, waarin ook redactionele content over de USP’s van de Convertible aan bod kwam én een wedstrijd werd aangekondigd voor een weekendje weg met de wagen. Een take-over op deze pagina’s zorgde voor een gepaste branding van Range Rover. Via deze take-over maar ook vanuit de videocontent zelf werden lezers naar de site van het automerk geactiveerd.

Traffic naar de dedicated native webpagina’s werd per aflevering ondersteund door run-of-site display bannering op de nieuwssite en nieuwsbrief, alsook via een run-of-site videotrailer. Wekelijks werden zowel de bannering als de videotrailers in een ander jasje gestoken, gelinkt aan een andere van de vier afleveringen.

Ingrid Van Roy, communication manager Land Rover Belux:
“Range Rover Evoque Convertible is een nicheproduct, dat in de zomer moest gelanceerd worden. We zochten dan ook een visuele, originele manier om in die periode te communiceren. Samen met het team van Mediahuis konden we het initiële voorstel verder op maat personaliseren, en kwamen we tot een formule waarin elkeen zich kon terugvinden. De integratie van onze eigen merkambassadeurs was een geslaagde toevoeging. Een sterke campagne die de Range Rover Evoque Convertible op een unieke manier in de schijnwerpers plaatste.”