RCA en Kind en Gezin zingen met Kapitein Winokio tegen opvoedstress

Crea / News

Ouders met jonge kinderen hebben heel wat om handen. Joelende kinderen, hectisch huishouden, drukke job... Geen wonder dat het soms even teveel wordt. Daarom ontwikkelde RCA voor Kind en Gezin een sensibiliseringscampagne die ouders én iedereen die met jonge kinderen omgaat de reflex wil aanleren om tijdig op de rem gaan te staan. Doe jij binnenkort ook de 4-4-4?

Met de 4-4-4 ademhalingsmanier breng je jezelf tot rust. En het is simpel: adem 4 seconden in, hou je adem dan 4 seconden vast en adem dan 4 seconden uit.

RCA schreef de lyrics voor een liedje, waarna Kapitein Winokio de tekst op muziek zette. In "Doe de 4-4-4" illustreert de zingende zeeheld in een stevige vaart een scala aan herkenbare stresssituaties, om in het refrein de 4-4-4 ademhalingsmanier te demonsteren. De vrolijke videoclip die RCA maakte vormt samen met het liedje de kapstok waaraan de campagne wordt opgehangen.

Een showcase op 2 februari gaf de aftrap: Kapitein Winokio bracht zijn nieuwe single live voor de pers, terwijl het liedje op Spotify en de videoclip op YouTube werden gedropt.

RCA onwikkelde ook de campagnewebsite op opvoedstress.be, met wireframes en webcoby voor de landingpages die ingebed zijn in de bestaande site van Kind en Gezin. Je kan er niet alleen meezingen met de videoclip, maar je vindt er ook meer tips om stress te verminderen, de verschillende stressniveaus (groen, oranje en rood) en hoe je ze kan herkennen, en de plaatsen waar je terecht kan voor hulp.

De online campagne target specifiek op mensen rond de consultatiebureaus van Kind en Gezin. Verder vullen onder meer advertenties en affichage, e-mailings voor ouders en professionals en een infopakket voor stakeholders deze brede campagne aan.