RCA geeft Mustela een bos cadeau

Crea / News

In 1950 tekende Mustela met haar toiletmelk voor een Europese primeur: géén zeep én niet spoelen. Vrouwen sloten het tijdbesparende product meteen in de armen. Vandaag is de toiletmelk nog even populair én wil het Franse merk in 2030 volledig CO2-neutraal zijn. Intussen viert het blauwe Mustela-beertje haar zeventigste verjaardag. RCA zorgde eens niet voor bloemen, maar meteen voor een heel bos: www.mustelabos.be.

Ouders informeren én inspireren tot nog meer tedere momenten met hun kleintje: dat is de insteek van het Mustela-bos, waarin ze tijdens de digitale wandeling alles te weten komen over de huidverzorging van hun baby. Ook krijgen ze een stukje Mustela-geschiedenis mee én kunnen ze zich helemaal uitleven in een knutselatelier met mom-influencer Lieve Vandenweghe en een kookworkshop met Laurence Bemelmans van As Cooked by Ginger.

RCA ontwikkelde het gehele idee samen met haar expertcenters Newsroom (PR en influencermarketing) en de digital hub (de volledige ontwikkeling van het digitale bos). Ook alle illustraties werden in-house ontworpen.

Credits
Client: Mustela
Client contact: Hilde Weckx
Account manager: Sarah Coppens
Creative director: Bart Klerckx
Consultant Newsroom: Evelien Olaerts
Digital Hub: Jasper Vanden Wyngaert & Jan Persoons
Copywriter: Stéphanie Georges & Erik Lenoir
Art director: Marleen Thoelen
Illustrator: Marleen Thoelen
Motion: Gerrit van Goethem