RCA heeft nog steeds nul op met BOB

Crea / News

RCAAll I want for Christmas… is dat iedereen veilig thuis komt. Het wordt haast een traditie zoals kalkoen en kerst, kerstmarkten en foute muziek, schaatsbanen en gekneusde ribben: de nieuwe BOB-campagne tijdens de eindejaarsperiode. RCA stond (ook haast traditioneel) in voor concept en volledige uitwerking van de campagne. De boodschap is duidelijker dan ooit: « BOB = nul op! » BOB is niet enkel niet drinken als je achter het stuur zit. BOB is ook diegene die op voorhand aan een taxi denkt, een hotel boekt of het openbaar vervoer neemt. BOB betekent dus op voorhand de oplossing kiezen voor een veilige terugkeer.
Langs de (auto-)wegen in Vlaanderen en Wallonië zullen honderden BOB-affiches zichtbaar. In Brussel worden de MIVB-bussen in de kleuren van BOB geschilderd. In Vlaanderen doet De Lijn hetzelfde. Ook zal BOB dit jaar in enkele radiospots te horen zijn en neemt RCA nog steeds heel het BOB-communitymanagement voor haar rekening. De BOB-bende, die in afgelopen zomer al festivals en events bezocht en testte of ze BOB-proof waren, schuimt deze winter kerstmarkten en nieuwjaarsfeesten af. RCA introduceerde dit jaar ook enkele bekende BOB’s zoals Sven Nys, Christophe Haddad (Bob uit de één-serie ‘Thuis’) en Philippe Gilbert. In verschillende videos geven zij aan waarom BOB écht nul op heeft.
CREDITS:
Klant: Vias institute
Contact: Gisèle de Moffarts, Emily Coenegrachts
Agency: RCA
Account, strategie & creatie: superteam RCA
Fotografie: Douglas Moors
Radio: SoundWizard