RCA steekt tandje bij voor Bank de Kremer

Crea / News

bank3,18 kilometer in 4’ 48’’. Gemiddelde snelheid 39,8 km/uur. Gemiddelde hartslag 162 bpm. Een vermogen van 352 Watt. Dat je je sportieve prestaties op de voet volgt én bijhoudt op je gsm is niet nieuw. Maar diezelfde gsm gebruiken om inzicht te krijgen in je financiële toekomst, is dat wel.

Om dit duidelijk te maken sloeg RCA de benen in elkaar met topwielrenner Jan Bakelants. Via de Strava-sportapp bond hij de sportieve strijd aan met gevestigde records (of KOM’s, zoals ze genoemd worden onder wielrenners). Speciaal voor Bank de Kremer schakelde Jan een tandje groter, en verbeterde zo een aantal toptijden. Hierbij zelfs records die al enkele jaren standhielden. Diegenen van wie de KOM door Jan verbeterd was, kregen een persoonlijke boodschap via de Strava-app, met een wel heel pertinente vraag: je houdt je hele leven bij op je gsm. Maar hou je ook bij hoe goed dat leven later kan zijn? Een terechte vraag van de ex-gele trui. Zeker als je weet dat 64% van de werkende Vlamingen aangaf geen overzicht te hebben over zijn vermogen en 86% vreesde over onvoldoende middelen te beschikken tijdens zijn pensioen.
RCA stond een half jaar geleden in voor volledige lancering en branding van Bank de Kremer. En met deze Strava-hack willen RCA en Bank de Kremer de Vlaming nog bewuster maken dat overzicht in je financiële situatie wel degelijk inzicht biedt. Want pas als je weet wat je hebt, weet je wat kan.

Credits:
Klant: Bank de Kremer
Contact: Mieke Janssens
Agency: RCA
Account, strategie & creatie: superteam RCA
Productie: Medialife