RCA versterkt strategische en creatieve directie


News / People

RCA versterkt zowel zijn strategische als creatieve slagkracht. Karel Byloos wordt strategic director, terwijl Ken Houben de rol van co-creative director op zich neemt. Deze aanpassingen onderstrepen RCA's doel om zich nog scherper te positioneren.



Karel Byloos brengt meer dan 20 jaar aan ervaring in strategie en marketing mee. Met eerdere leidinggevende functies bij Mobly en Corona Direct en een indrukwekkende lijst van bekroonde marketingcampagnes, waaronder een zilveren Effie, IAB Mixx Awards en BOA Awards, heeft hij zijn strepen al verdiend.


"Met zijn ervaring aan de adverteerderskant is Karel een troef voor onze klanten. Zijn kennis stelt ons in staat om nog sterkere relaties op te bouwen en onze strategische voorsprong te vergroten," zegt Micha Appermans, managing director van RCA.

Ken Houben wordt de wingman van creative director Bart Klerckx. Beiden zien opportuniteiten om de creatieve slagkracht te vergroten. Hij neemt ook een verbindende rol op zich, waarbij hij bruggen bouwt tussen de creatieve teams en andere expertcenters.


"Met Ken als co-CD kunnen we ons creatief groeiverhaal verder uittekenen. Ken is een straffe conceptcopy met een grote affiniteit voor merken bouwen en branding. Een niet alledaagse, smakelijke combi. Creatieve maturiteit meets veel goesting, da’s Ken," vertelt Klerckx.

Houben heeft een achtergrond als copywriter voor onder andere Strategie en HeadOffice en richtte in 2016 branding boutique agency Lex & Turner op. Nadat Lex & Turner in 2022 onderdeel werd van RCA, herontdekte hij zijn passie voor copy en concept.

Byloos en Houben zijn vastberaden: "Hoewel we bescheiden Limburgers zijn, staat onze ambitie om werk te leveren met bewezen effectiviteit voorop. De onderscheidingen volgen dan wel vanzelf."