RCA zet VDAB in beweging

Crea / News

VDAB

De arbeidsmarkt is volop in beweging. Technologie, automatisering en digitalisering doen jobs verdwijnen… en nieuwe jobs creëren. VDAB staat er om deze uitdagingen aan te pakken en stelt zich meer dan ooit op als de arbeidsexpert van dienst, dankzij een performant organisatiemodel en een ambitieus netwerk. VDAB heeft de kennis en tools om iedereen op de arbeidsmarkt – actief en niet-actief – te helpen meebewegen richting ‘goed en duurzaam werk’, zo luidt het. RCA ontwikkelde een nieuwe imagocampagne, een koepelconcept dat meerdere jaren beslaat. Een campagne voor die 4,5 miljoen actieve Vlamingen. Een campagne die niet enkel werkzoekenden activeert, maar evenzeer werkenden inspireert. Kortom: voor iedereen die werk maakt van zijn of haar loopbaan in deze veranderende arbeidsmarkt. Frank Cuypers, directeur communicatie VDAB: “Deze campagne brengt onze rol en eigenheid scherp en dynamisch in beeld: jij zit zelf aan het stuur van je loopbaan, maar wij zijn er op elk moment om alles mee in beweging te krijgen, te houden en te ondersteunen.”
De aftrap van deze imagocampagne werd gegeven met een voor VDAB a-typische tv- en cinemaspot van 60 seconden. Zowel muziek, verhaal en cameravoering onderstrepen het dynamische karakter van VDAB. Alle facetten van een loopbaan komen aan bod: van werk zoeken, over bijscholen tot bijblijven. Zelfs het verlies van een job (wat leidt tot nieuwe uitdagingen) wordt niet uit de weg gegaan. Steeds zien we actieve mensen die bewegen doorheen hun werk. Met op de nodige momenten de juiste hulp van VDAB. De afsluiter ‘en alles beweegt’ vat het verhaal helemaal samen en onderlijnt de ambities van VDAB. Bart Klerckx, creatief directeur RCA: “Dàt is wat VDAB doet. Als arbeidsmarktregisseur zet zij haar partners, werkenden, werkgevers en werkzoekenden in beweging. Dat heeft regisseursduo Helvetica (Lovo) perfect in beeld gebracht en versterkt met een energieke soundtrack van Raveyards.”
VDABsocial
De campagne komt ook terug in print (met de beelden van Britt Guns) en zowat alle mogelijke sociale media. Dit koepelconcept wordt het speerpunt van de nieuwe VDAB-communicatie en -positionering voor de komende jaren.