Reclame heeft (geen) imagoprobleem

Communication / News

problem tim-gouw-68319-unsplashUit een bevraging bij de studenten van het derde jaar Communicatiemanagement aan Hogeschool PXL blijkt dat reclame vooral negatieve gevoelens oproept, schreef Herve Van de Weyer, opleidingshoofd Communicatiemanagement aan Hogeschool PXL, in een column in PUB Magazine die ook op pub.be werd gepubliceerd: "Op de vraag 'Wat vind jij van reclame?' krijg je als antwoord: irritant, storend én vervelend. Dat zijn de meest gehoorde kreten. En dat bij jongeren die over enkele maanden afstuderen. Die jongeren spoelen reclame door.”
Van de Weyer besluit dat het reclamevak een imagoprobleem heeft. Johan Vandepoel, CEO van acc, zegt in een reactie dat toch te willen nuanceren. "Als we kijken naar het succes van de Belgian Advertsing School, de grote instroom van stagiairs die allemaal willen blijven plakken, studenten uit andere dan typische opleidingen die de weg vinden naar bureaus, dan blijkt dat immers allemaal best mee te vallen,” zegt hij. Vandepoel kijkt ook naar de eigen activiteiten van acc en merkt ook daar dat er wel degelijk interesse is vanuit de studentenwereld: "We hebben ook net de 19° editie van onze Open Doors gelanceerd, waar studenten kennis maken met de bureauwereld en zich realiseren dat een reclamebureau al lang iets meer doet dan tv-spotjes en banners maken.”

Johan Vandepoel

Johan Vandepoel