Volgens de nieuwe resultaten van Espace Pub - de Federatie van de Reclameregies van het Groothertogdom Luxemburg - was 2015 op het vlak van reclamebestedingen het jaar van de continuïteit. De leden van Espace Pub werkten met Nielsen samen om de data zo goed mogelijk te verzamelen, controleren, catalogiseren en uiteindelijk te publiceren. Voor het eerst hielden zij daarbij rekening met alle onlinedata. Dankzij een eerdere integratie in 2014 was de dekking van online eindelijk groot genoeg om bepaalde evoluties te kunnen afleiden.
De bruto reclamebestedingen in het Groothertogdom Luxemburg stegen met 1,61% van 150 miljoen euro in 2014 tot 152,4 miljoen euro in 2015. Deze resultaten omvatten alle reclame-investeringen in Luxemburg - commerciële én niet-commerciële - en vertegenwoordigen de volgende media: kranten, magazines, radio, tv, internet, buitenreclame, bioscoopreclame en folders.
Zonder de niet-commerciële reclame-investeringen stegen de Luxemburgse reclamebestedingen met 2,50% van 125,9 miljoen euro in 2014 tot 129 miljoen euro in 2015.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]