Recordaantal Vlamingen volgen verkiezingen bij VTM Nieuws en HLN

Op zondag 9 juni trok ons land massaal naar de stembus om een stem uit te brengen voor een nieuw Vlaams, federaal en Europees parlement. Die historische verkiezingsdag werd ook massaal gevolgd op tv en online. VTM Nieuws bereikte 2,4 miljoen kijkers en 2,6 miljoen Vlamingen volgen verslaggeving via HLN.
De Grote Verkiezingsshow Stem24 van VTM Nieuws, die zondagochtend om acht uur 's ochtends begon en non-stop doorging tot elf uur 's avonds, bereikte gisteren doorheen de dag 2,4 miljoen Vlamingen. VTM scoorde tussen vijf en elf uur 's avonds een marktaandeel van 32,4 procent in de doelgroep VVA 18-54. Dat is een stijging van 10 procent-punt ten opzichte van de verkiezingen in 2019 (22,5 procent) en zelfs 13 procent ten opzichte van de verkiezingen in 2014 (19,8 procent). In de jonge doelgroep VVA 18-44 was VTM de marktleider tussen vijf uur 's avonds en middernacht. Na Het Conclaaf, Het Grote Debat en Het Grote Duel boekt VTM dus opnieuw straffe cijfers met de verkiezingen.
Ook in de app van HLN en op HLN.be werd de verkiezingsdag bijzonder druk gevolgd. Een recordaantal Vlamingen - 2,6 miljoen om precies te zijn - volgden online alle updates, eveneens een sterke stijging in vergelijking met de verkiezingen in 2019.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]