Recupel en Mortierbrigade hebben een samenwerking opgezet met The Masked Singer, het kijkcijferkanon van DPG Media. Wie het programma kent, weet dat er heel uiteenlopende pakken de revue passeren. Soms ook voorwerpen, die elektrisch kunnen zijn. Zo was er in de editie van 2023 bijvoorbeeld al ‘Groot Licht’.
“Dit bracht onze creatieven op het idee om de makers van The Masked Singer te benaderen en te bekijken of een samenwerking mogelijk zou kunnen zijn. Strikte geheimhouding maakte het niet makkelijk, maar DPG Media was enthousiast en onthulde ons dat er dit jaar een microfoon zou meedoen, alias De Mike. Wanneer ‘De Mike’ ontmaskerd is, zou zijn laatste rustplaats een Recupel-punt moeten zijn, zodat Recupel hem correct kan recycleren,” zegt Joost Berends, executive creative director & partner bij Mortierbrigade.
Om dit idee tot leven te wekken, creëerde Mortierbrigade een surprise tv-spot die werd uitgezonden vlak na de aflevering waarin De Mike werd ontmaskerd, vorige vrijdagavond. Verder zal de spot ook nog te zien zijn na de herhaling, de uitzendingen van volgende week en online.
Deze top secret productie in nauwe samenwerking met DPG Media werd verzorgd door Studio Rabona en van geluid voorzien door Sonhouse.
Credits:
Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Partner & Strategic Director: Vincent d’Halluin
Creatives: Michiel Baeten, Frédéric Delouvroy
Client Services Director : Catherine Hamers
Media Strategy: Chenling Zhang
Sr. Strategic Planner: Francesco Caccamese
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Jordi Van Geert
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Production Company: Studio Rabona
Director: Thomas Albers
Executive Producer: Wietse Claes
Producer: Pauline Van Aelst
DOP: Dirk Van Inseghem
Sound studio: Sonhouse