In 2021 werd opnieuw een recordhoeveelheid afgedankt elektro en lampen binnengebracht bij Recupel: maar liefst 128.467 ton. Een stijging van 3,7% ten opzichte van 2020. Maar de Belgen zitten nog steeds op een berg van ruim 50 miljoen ongebruikte toestellen in hun woningen. Om te achterhalen hoe die massa herbruikbare grondstoffen ingezameld kan worden, werd een onderzoek opgezet met Beyond Reason. Daaruit bleek dat de psychologische beweegredenen om oud elektro in te leveren niet alleen ecologisch zijn, maar dat er een ander belangrijk element speelt bij de doelgroep: de erkenning als rolmodel van de mensen rondom hen.
Deze strategische driver nam Mortierbrigade naast de ecologische motivatie mee in de ontwikkeling van een nieuwe campagne. Centraal staat de remake van een wereldberoemde themesong die een voorbeeldfiguur bejubelt: Shaft. De originele instrumentatie werd voorzien van aangepaste zang door Sonhouse en brengt een ode aan jou. Meer bepaald jouw inspanningen om het goede te doen met je oude elektrische toestellen. De filmproductie werd verzorgd door Ristretto en regisseur Wim Geudens. De campagne zal lopen op televisie, radio en online.
CREDITS
Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens, Medina Boufekane
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frédéric Delouvroy, Michiel Baeten
Strategy: Michiel Noens, Maaike De Wae
Lead Producer: Anneleen Vande Voorde
Producer: Quentin Donckerwolcke
Social Media Manager : Lisa Smets
Social Creatives : Tine Van Daele & Ella Van Capellen
Design: Patrick Downie
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Production Company: Ristretto Director: Wim Geudens
Executive Producer: Lies Bronselaer
Producer: Thomas Landeloos
DOP: Piet Deyaert
Art Director: Cachet
Editor: Hans Desmet
Post-production: Hans Desmet
Grading: Tom mulder
Online: Hans Desmet
Editor: Hans Desmet
Music: Sonhouse (Shaft)
Soundstudio: Sonhouse
Casting: De Profielen
Art Department: Cachet
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]