Recupel en mortierbrigade laten oude elektro wachten

Crea / News

Volgens een nieuwe studie van Recupel slingeren er 49.000.000 ongebruikte elektrische toestellen rond in de Belgische huishoudens. Nochtans kunnen ze allemaal een nieuw leven krijgen door ze te herstellen, te hergebruiken of te recycleren. Om dit verbluffende cijfer naar buiten te brengen, hebben Mortierbrigade en Recupel een opvallende stunt georganiseerd op het Martelarenplein in Leuven.

Op dinsdag 4 oktober werden de Leuvenaren geconfronteerd met een vreemd verschijnsel. Tientallen elektrische apparaten met menselijke trekjes stonden te wachten aan een bushalte om meegenomen te worden naar een Recupel-punt, op weg naar een tweede leven. Op de abribus stond de volgende boodschap: ‘49.000.000 stuks oude elektro zoeken een nieuwe bestemming. Breng ze naar een Recupel-punt.’

Oude elektrische toestellen zijn heel waardevol. Als tweedehands voor mensen die het minder breed hebben. Of als bron van gerecycleerde grondstoffen, zodat die daarna niet meer ontgonnen moeten worden. En zo verlagen we de druk op onze planeet.

Je weet dus wat je te doen staat. Breng je oude elektro naar een Recupel-punt dicht bij jou.

Credits

Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens, Frieda Geeurickx

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Frédéric Zouag, Nicolas Gaspart
Copy: Michiel Baeten

Strategy: Michiel Noens
Lead Producer: Anneleen Vande Voorde
Producer: Quentin Donckerwolcke
Social Media Manager : Lisa Smets

Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata

Art Department (product development): Vossie Creations
Freelance producer (art department + location hunting): Celine Van Cauwenberghe

PR (via Recupel): Stijn Ombelets & Mediamixer