Redden Wonderwomen Wallonië?

Crea / News / Research

Digital WalloniaDigital Wallonia heeft een communicatiecampagne gelanceerd om vrouwen aan te moedigen om te kiezen voor studies en loopbanen in verband met digitale technologie. Samen met Hungry Minds, en dankzij Tarmac en NRJ, heeft het F.L.A.S.H.-team van RMB de "invloedmarketingactie" van de adverteerder stevig versterkt.
Digital Wallonia, een platform van diensten en promotie voor bedrijven en digitale spelers, werkt aan de digitale transformatie van Wallonië door initiatieven te bundelen. Vrouwen hebben echter drie keer minder kans op een digitale carrière dan mannen, zo luidt de analyse. Tegen 2020 zullen in België 50.000 banen worden gecreëerd dankzij de digitale transformatie (bron FOD Economie 2016). Helaas lopen vrouwen het risico deze kansen te missen als de huidige trend niet wordt omgebogen. Dat moet anders. Digital Wallonia wil jonge vrouwen bij de keuze van hun studie of loopbaan aanmoedigen om digitale banen te overwegen.
De campagne 'Wallonia Wondervrouwen' werd ontwikkeld door Hungry Minds en is gebaseerd op echte getuigenissen van vrouwen die in de digitale wereld werken om de identificatie van jonge meisjes en hun belangstelling voor dit type carrière te stimuleren. De gekozen profielen zijn sterke rolmodellen, d.w.z. vrouwen met een opmerkelijke professionele carrière in de digitale sector. Het F.L.A.S.H.-team heeft deze influencermarketingstrategie dubbel versterkt: enerzijds door de merken Tarmac en NRJ aan te bevelen als communicatiemiddelen en anderzijds door in de campagne twee persoonlijkheden van TARMAC en twee persoonlijkheden van NRJ te associëren met de andere vrouwelijke profielen. Tarmac en NRJ promootten de campagne via webartikels en posts op hun sociale netwerken, met 'Digital Wallonia'-handshakes op Facebook.
Wallonia Wonder Woman Hungry Mings RMB