Reinhard De Milt keert terug naar thuisbasis

News / People

Vanaf oktober versterkt Reinhard De Milt, vandaag chief marketing officer (CMO) bij Teamleader, de rangen van Com&co. Als chief growth strategy zal hij bedrijven adviseren en helpen om groei te realiseren via content. “Met deze overstap neemt com&co een scherpe positie in op het kruispunt waar b2b-bedrijven vandaag op staan: ‘audience building’ op lange termijn combineren met inspanningen die de performance en groei op korte termijn verhogen,” aldus CEO Ilse De Smedt.

De Milt startte zijn loopbaan bij Com&co, als contentmarketeer en accountmanager voor een aantal internationale b2b-spelers. Na zeven jaar maakte hij de overstap naar SD Worx, waar hij contentmarketing op de kaart zette en uitbouwde, toen nog een primeur in het Belgische corporate landschap. Nog eens zeven jaar later maakte hij de overstap naar tech scale-up Teamleader. Daar zette hij als CMO een internationale marketingmachine op poten die de snelle groei van de Gentse softwarespeler aandrijft.

Intussen groeide Com&co uit tot een van de toonaangevende contentbureaus van het land. “Initieel lag de focus vooral op ‘audience building’ voor gereputeerde bedrijven: het uitbouwen van een trouw publiek via relevante content. De laatste jaren legt com&co daar een aanpak bovenop die gericht is op performance, salesactivatie en groei van omzet of bottom line bij onze klanten,” aldus Ilse De Smedt.

“Net met die balans struggelen bedrijven, CMO’s en marketeers vandaag in hun strategie en budgetallocatie,” vertelt Reinhard De Milt. “Balans tussen een duurzame lange termijn en een profitable korte termijn. Balans tussen een geduldige contentaanpak en een agressievere growth strategie, aangevuurd door paid. Net op het kruispunt van beide liggen de grootste kansen. Vandaag staat Com&co hier al erg sterk, met een topteam, een sterke propositie en een uitgebreid portfolio van tevreden klanten. Deze sterkte bouwen we nu versneld uit.”

Reinhard stapt in oktober in als partner en vervoegt zich zo bij Jonas Vandroemme (chief content strategy), Peter De Brabandere (chief business development) en Ilse De Smedt (CEO) in het vierkoppige partnerteam.