Remy Communication gooit hoge ogen voor Jumbo

Crea / News

De coronacrisis vraagt om meer creativiteit en daar speelde het Leuvense communicatiebureau Remy Communication met hun klant en spelletjesgigant Jumbo op in. Met een totaalcampagne voor kleine en handige spelletjes, gegoten in één creatief concept met bijhorende visuals die internationaal positief onthaald werden en zelfs vertaald werden naar het Duits en Spaans. Concreet creëerden ze een advertentiecampagne via social media en zetten ze gelijktijdig influencers in, aangevuld met een landingspagina met de nodige info en links. Met daarnaast een persbericht naar aanleiding van de zomervakantie om een extra boost te geven.

Een campagne gericht op conversies

Een succesvolle online campagne voor de toegankelijke Roll & Write-gezelschapspelletjes: voor Remy Communication leek dit op hun lijf geschreven. De USP’s: een klein formaat, makkelijk te spelen en een dobbelsteen met scorepapier erbij (pack, roll & write). Zo ging het bureau meteen aan de slag “met de juiste digitale strategie, aangepast aan het product,” klinkt het bij Remy Communication. Voor de online campagne ontwikkelde het Leuvense communicatiebureau een GIF als advertentie op Facebook en Instagram om door te linken naar de landingspagina. Daar konden mensen terecht voor meer informatie en bijpassende links om tot aankoop over te gaan. Jumbo was zo onder de indruk van de visuals die Remy Communication ontwierp dat ze deze ook vertaalden naar het Duits en Spaans.

“Wij willen ook echt inwerken op de noden van zowel Jumbo als de mogelijke klanten en zoeken op welke kanalen de doelgroep aanwezig is, zodat we hen kunnen targeten en zelfs retargeten. Om dit te bereiken, werd met Instagram voornamelijk ingezet op stories voor extra visibiliteit en bereik. Facebook gebruikten we om te werken op conversies, mensen doen doorklikken naar de site van Jumbo en ze tot aankoop over laten gaan,” vertelt Bram Cortoos, digital daredevil bij Remy Communication. Dankzij zowel targeting als retargeting konden de juiste mensen binnen de gewenste doelgroep bereikt worden.

Influencers speelden ook mee

Remy Communication ging verder dan alleen het opzetten van de online campagne die gericht was op conversies. Het communicatiebureau wil inzetten op een menselijke insteek, people proof marketing. Zo creëerden ze voor Jumbo een totaalcampagne, door ook influencers in te zetten en het concept op sociale media door te trekken via Instagram-posts. Ook stuurde Remy Communication een persbericht uit over de Jumbo-spelletjes naar aanleiding van de zomervakantie.

“We vinden het belangrijk om onze klanten een totaalpakket aan te bieden. En Jumbo is hier een mooi voorbeeld van: een persbericht, influencer marketing campagne én digitale campagne van a tot z. Zo bereiken we de doelgroep via verschillende kanalen, met hetzelfde concept. Dat is extra doeltreffend! Bovendien kunnen we bij Jumbo onze creativiteit botvieren en dat maakt het extra leuk,” aldus Renee Rutten, pr-specialist bij Remy Communication.

“Het is altijd fijn om met influencers te werken voor een campagne aangezien zij voor authenticiteit zorgen. Daarnaast is het ook leuk dat we konden samenwerken met bekende personen als Wout Verstappen (Vlaanderen) en Maria del Rio (Wallonië). Dat zorgt steeds voor meer mond-tot-mondreclame en is dus altijd mooi meegenomen,” vertelt Julie Jansen, influencer marketeer bij Remy Communication.

De creatieve content die de drie influencers in samenspraak met Remy Communication postten, zorgde voor een  bereik van 156.200 kijkers. De gesponsorde campagne had bovendien een totaal bereik van 202.369 personen, waarbij de landingspagina zorgde voor een mooie conversieratio van 28,4% in Vlaanderen. Daarnaast resulteerde deze campagne in een directe stijging in de verkoop van gezelschapspellen bij Jumbo van maar liefst 40%.

“Ik ben meer dan enthousiast over de samenwerking met Remy Communication. Remy Communication heeft een creatieve en uiterst proactieve benadering die ontzorgt in executie. Renee denkt altijd na over de volgende stap,” besluit Jesse Pijpers, regional marketing manager bij Jumbo.