Renaud Goossens kiest voor Oona

Oona groeit sinds 2003 onafgebroken. Sinds de coronacrisis ligt het tempo zelfs nog een stuk hoger dan voorheen. Post-pandemie kijkt het bureau aan tegen een uitbreiding met 40% en komen er almaar meer klanten bij die het met hen eens zijn dat social-first denken the way to go is. Tadaam, ON running, Flink, Zalando, Kobo en Therabody werden klant — en dat zijn maar een paar van de 18 nieuwe handtekeningen die Oona verzamelde in het laatste halfjaar. Om dat in goeie banen te leiden is er nu Renaud Goossens, verantwoordelijk voor social growth.
Meer werk, dat wil zeggen meer nood aan brain power en opgerolde mouwen. Dat is waarom Oona dit jaar 22 mensen rekruteerde en besloot een vijfde business unit op te starten, gefocust op social growth. Aan het roer daarvan staat Renaud Goossens, voormalig experience director bij AIR en ex-DDB’er met een verleden bij Leo Burnett. Hij mag dan nieuw zijn bij Oona, hij heeft allang zijn strepen verdiend in all things digital.
“Renaud is een digital native met veel ervaring in digitale campagnes, maar ook iemand die de context en de realiteit begrijpt waar bedrijven in zitten. Gek genoeg is zo’n profiel een unicum,” zegt Werner De Smet, oprichter van Oona. “Ik geloof dat hij een substantieel verschil kan maken in het opschalen van de social-first expertise in ons agency.”
Renaud Goossens zelf is dan weer blij een bedrijf te vervoegen dat hij omschrijft als “een agency voor de age of influence”. Hij gelooft dat Oona voorsprong heeft op de concurrentie. “De markt is zich nog niet helemaal bewust van Oona’s potentieel. Met een volwaardige creatieve contentstudio en een conversion-led growth hub hebben we alle skills in huis om bedrijven richting de age of influence te loodsen.”
“Voor brands die vooruit denken is oona nu al de plaats van traditionele agentschappen aan het innemen,” gaat hij verder. Volgens hem is dat te danken aan de bedrijfscultuur: “Je voelt dat het beste hier nog moet komen. We hebben een groot team met een ingebakken start-upcultuur. Er zit vaart in elke tak van het bedrijf. Het is duidelijk dat Oona het in zich heeft om een leider te worden onder de agencies, zelfs voorbij de grenzen van de Benelux.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]