Renault en Publicis Groupe openen 29 Minute Restaurant

Crea / News

Met Renault Megane E-Tech 100% Electric is een nieuw elektrisch tijdperk definitief aangebroken. De wagen, die deze zomer werd gelanceerd, zit boordevol baanbrekende technologische innovaties: 26 rijhulpsystemen, 220 pk, een autonomie van 470 km én de mogelijkheid om te snelladen in minder dan 30 minuten. Dat laatste bracht Renault op een verrukkelijk idee. 29 Minute Restaurant is een uniek duel tussen nieuwe Renault Megane E-Tech 100% Electric en Yves Mattagne, de beroemde tweesterrenchef van La Villa Lorraine. De uitdaging? Een gastronomisch 3-gangen menu creëren én opdienen in slechts 29 minuten... vóór de wagen klaar is met snelladen.

Het duel werd aangekondigd in een teaser video waarin de twee protagonisten – Yves Mattagne en Renault Megane E-Tech 100% Electric – voor het eerst met elkaar oog in oog kwamen te staan . Na weken wachten was het zover: op 15 september opende The 29 Minute Restaurant voor één dag zijn deuren in Gare Maritime (Tour & Taxis). Het duel was super exclusief: slechts 20 gasten werden uitgenodigd voor 29 Minute Restaurant. Onder hen waren vier influencers en hun gasten. Sandrine Corman, Carl “Cash” Knight, Josefien Weyns en Miette Dierckx kregen een gepersonaliseerde uitnodiging en mochten elk één follower uitnodigen als gast. De andere gelukkigen waren winnaars van een exclusieve wedstrijd georganiseerd door Renault. Op 15 september om klokslag 12 uur begon Yves Mattagne samen met zijn souschef en maître d’hôtel aan het epische duel: een gastronomisch driegangenmenu voorbereiden en opdienen in minder dan 29 minuten, vóór Renault Megane E-Tech 100% Electric een rijbereik van 300 kilometer kon snelladen. De drie uitzonderlijke gerechten werden geïnspireerd op drie belangrijke troeven van de wagen: de ultradunne batterij, de stilte in de cabine en het iconische design. De spanning was te snijden in het 29 Minute Restaurant. Vanaf het moment dat de wagen begon op te laden, startte de klok. En wie er eerst klaar was, de wagen of de chef, dat ontdek je binnenkort in de campagne van 29 Minute Restaurant!

Credits

Client (brand & contacts): Renault BeLux

Krisztina Besenyei

Gaetane Delombaerde

Ingrid Claeys

Bjorn Meulemeester

Adeline Stassin

 

Publicis Groupe Belgium:

Client Leads : Valérie Fabbri, Ivo van der Pas, Filip Van der Haegen

Account Director: Nathalie Duchatelet, Amandine Clio

Account Manager : Romain Cohen

Account Executive : Martin Ozfirat

 

Strategy Director : Carl De Gussem

Connection Planner : Anthony O’Donnell

 

Chief Creative Officer: Eduardo Marques

Executive Creative Director: Mathieu Cardon

Creative Director: Naïm Baddich

Creatives: Maarten De Maayer, Daniel Van den Broucke, Najate El Achari

Copy FR: Philippe Dorval

Copy NL: Wim Corremans

Head of Art: Guilherme Nunes

Content Lead: Joyce Poelmans

Content Manager: Yaiza Gomez

Digital Designers: Benoit Germeau, Christopher Goossens

Sound Lead: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis

Sound Producers: Saartje Goris, Sarah Tanghe

 

Content Producer: Andreas Hasle

Moving Images Producer: Marc Van Buggenhout

Print Producer: Marleen Hemeleers

 

Publicis Conseil:

CEO: Marco Venturelli

Executive Creative Director: Marcelo Vergara

International Account Director: Manon Bossy

Head of Design: Gurvan Prioul

 

 

External production:

Production Company: KXRXT

Director: Bram Coppens

Executive Producer : Thomas Hofman

Post-production: Frames

Grading: Kene Illegems