Renault en Publicis Groupe openen 29 Minute Restaurant
Met Renault Megane E-Tech 100% Electric is een nieuw elektrisch tijdperk definitief aangebroken. De wagen, die deze zomer werd gelanceerd, zit boordevol baanbrekende technologische innovaties: 26 rijhulpsystemen, 220 pk, een autonomie van 470 km én de mogelijkheid om te snelladen in minder dan 30 minuten. Dat laatste bracht Renault op een verrukkelijk idee. 29 Minute Restaurant is een uniek duel tussen nieuwe Renault Megane E-Tech 100% Electric en Yves Mattagne, de beroemde tweesterrenchef van La Villa Lorraine. De uitdaging? Een gastronomisch 3-gangen menu creëren én opdienen in slechts 29 minuten... vóór de wagen klaar is met snelladen.
Het duel werd aangekondigd in een teaser video waarin de twee protagonisten – Yves Mattagne en Renault Megane E-Tech 100% Electric – voor het eerst met elkaar oog in oog kwamen te staan . Na weken wachten was het zover: op 15 september opende The 29 Minute Restaurant voor één dag zijn deuren in Gare Maritime (Tour & Taxis). Het duel was super exclusief: slechts 20 gasten werden uitgenodigd voor 29 Minute Restaurant. Onder hen waren vier influencers en hun gasten. Sandrine Corman, Carl “Cash” Knight, Josefien Weyns en Miette Dierckx kregen een gepersonaliseerde uitnodiging en mochten elk één follower uitnodigen als gast. De andere gelukkigen waren winnaars van een exclusieve wedstrijd georganiseerd door Renault. Op 15 september om klokslag 12 uur begon Yves Mattagne samen met zijn souschef en maître d’hôtel aan het epische duel: een gastronomisch driegangenmenu voorbereiden en opdienen in minder dan 29 minuten, vóór Renault Megane E-Tech 100% Electric een rijbereik van 300 kilometer kon snelladen. De drie uitzonderlijke gerechten werden geïnspireerd op drie belangrijke troeven van de wagen: de ultradunne batterij, de stilte in de cabine en het iconische design. De spanning was te snijden in het 29 Minute Restaurant. Vanaf het moment dat de wagen begon op te laden, startte de klok. En wie er eerst klaar was, de wagen of de chef, dat ontdek je binnenkort in de campagne van 29 Minute Restaurant!
Credits
Client (brand & contacts): Renault BeLux
Krisztina Besenyei
Gaetane Delombaerde
Ingrid Claeys
Bjorn Meulemeester
Adeline Stassin
Publicis Groupe Belgium:
Client Leads : Valérie Fabbri, Ivo van der Pas, Filip Van der Haegen
Account Director: Nathalie Duchatelet, Amandine Clio
Account Manager : Romain Cohen
Account Executive : Martin Ozfirat
Strategy Director : Carl De Gussem
Connection Planner : Anthony O’Donnell
Chief Creative Officer: Eduardo Marques
Executive Creative Director: Mathieu Cardon
Creative Director: Naïm Baddich
Creatives: Maarten De Maayer, Daniel Van den Broucke, Najate El Achari
Copy FR: Philippe Dorval
Copy NL: Wim Corremans
Head of Art: Guilherme Nunes
Content Lead: Joyce Poelmans
Content Manager: Yaiza Gomez
Digital Designers: Benoit Germeau, Christopher Goossens
Sound Producers: Saartje Goris, Sarah Tanghe
Content Producer: Andreas Hasle
Moving Images Producer: Marc Van Buggenhout
Print Producer: Marleen Hemeleers
Publicis Conseil:
CEO: Marco Venturelli
Executive Creative Director: Marcelo Vergara
International Account Director: Manon Bossy
Head of Design: Gurvan Prioul
External production:
Production Company: KXRXT
Director: Bram Coppens
Executive Producer : Thomas Hofman
Post-production: Frames
Grading: Kene Illegems
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]