Renewi is een bekend waste-to-productbedrijf dat iedere dag nieuw leven geeft aan gebruikte materialen. Als pionier in de circulaire economie koos het bedrijf na een internationale competitie voor Duval Branding als zijn communicatiepartner in een meerjarentraject. Met de claim ‘Renewing Earth’ wil Renewi actiever inzetten op de brede bewustwording over de meerwaarde van afval. Voor Renewi bestaat afval immers niet: afval staat gelijk aan nieuwe grondstoffen voor nieuwe toepassingen. Renewi is op weg naar meer oplossingen en minder ontginningen. De campagne trapte af met de branding van een 100-tal vrachtwagens. Daarna volgde DOOH in Antwerpen, Gent, Brussel en Knokke; het grote verhaal wordt verteld en gekaderd op radio en in cinema. “We leerden Renewi kennen als een echte voorloper in het verwerken van afvalstromen naar nieuwe grondstoffen. Alleen wordt het bedrijf zo niet gepercipieerd”, aldus senior project manager Elke Pintens. “Mensen associeerden Renewi enkel met afvalophaling. Het brand team heeft van het innovatieve karakter en de intrinsieke drijfveer van het bedrijf de speerpunt gemaakt van de campagne. Dit onderbouwd met een schitterende beeldtaal die de claim ‘Renewing Earth’ tot leven brengt. Die boodschappen worden in de diepte toegelicht op de bijhorende campagne website www.renewing.earth”.
Ter opfrissing van uw geheugen: Renewi ontstond in 2017 na een fusie van Shanks Group plc met Van Gansewinkel Groep BV en staat genoteerd aan de London Stock Exchange en de Euronext Amsterdam. Het bedrijf heeft ruim 6.500 werknemers in 165 vestigingen in Europa en het Verenigd Koninkrijk. In België heeft Renewi een volledige nationale dekking met 32 vestigingen verspreid over het land.
Credits
Client: Renewi
Contacts: Sofie De Vlieger, Anne Roos Kuijvenhoven, Dries De Pauw, Mark Thys, Karen De Baets, Marijke Heeze
Agency: Duval Branding
Sr. Project Manager: Elke Pintens
Strategy: Bram Van Rompay, Jonathan Moerkens, Marc Wellens, Elke Pintens
Strategic Copy: Bram Van Rompay
Campaign copy: Bram Van Rompay
Campaign copy FR: Julie Renard
Lead design: Dirk Zwaneveld
Design: Dries Meiresonne
AD: Dirk Zwanenveld
Motion design: Thomas Mahieu
Digital design: Jasper Van Damme
DTP: Griet Ghys, Mira Van Thillo
Media Strategy: Bernard Blondeau, Jari Vermeulen
Media Planning: Bernard Blondeau, Jari Vermeulen
Art Buying: Judith Van Campen
Visual Production: SeeYouBaby
Sound Production: Radio Air Force
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]