Renoveren, dat doe je met KBC en FamousGrey

Crea / News

Bij een renovatie komt enorm veel kijken. Je moet budgetten opmaken, leningen regelen, omgaan met aannemers, misschien wel even verhuizen en tussendoor honderden keuzes maken: van de kleur van je deurknop tot de dikte van je isolatie en de grootte van de tegeltjes in je toilet. Geen wonder dat veel Vlamingen een verbouwing als heel stresserend ervaren.

In een nieuwe campagne van FamousGrey maakt KBC duidelijk dat het die stress kan wegnemen. De bank-verzekeraar helpt je namelijk niet alleen met de financiële kant van je renovatie, maar heeft ook heel wat tools om je met de praktische zaken bij te staan, zoals het vinden van de juiste aannemers, het plaatsen van zonnepanelen en een thuisbatterij en zelfs met een volledig renovatierapport met een accurate inschatting van het kostenplaatje inclusief premies en subsidies. Klinkt al heel wat minder stresserend, toch?

In de campagne staan herkenbaarheid en begrip voor de consument centraal. Iedereen die verbouwt of al eens heeft verbouwd, zal zichzelf terugvinden in de talloze kleine en grote situaties uit de tv- en radiospots.

Voor de film, het centerpiece van de campagne, deed FamousGrey een beroep op productiehuis Hamlet en regisseur Bernd Faass. Een geslaagde samenwerking, aldus Peter Ampe, ECD bij FamousGrey: “Bernd heeft een gave om de realiteit op zo’n manier te verfilmen dat het grappig wordt. Bovendien voegt hij er een esthetische laag aan toe waardoor het geheel ook mooier wordt. Die combinatie van filmisch en herkenbaar menselijk is perfect wat we nodig hadden voor deze campagne.”

De radiospots werden geproduceerd door FamousGrey zelf en volgen hetzelfde format waarbij je geconfronteerd wordt met typische verbouwsituaties. De campagne bestaat verder uit print, out of home, digital out of home en social. De beelden die we in die verschillende media zien, werden geshoot met Wenneker en fotograaf Thomas Nolf.

 

Credits:

​Client: KBC
​Client: Jessica Kiermeer, Kathleen Verheyen, Koen Gobart
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
​Executive Creative Director: Peter Ampe
​Creative team: Jan Schoofs, Jonas Caluwé, Koen Van Deun
Account team: Marko Van Dyck, Leen Van Lint
​Strategic Director: Dominique Poncin
​Strategic Planner: Britt Decraen
DTP: Franco Scaramuzza
​Social creative: Florentien Duquet​
​RTV Director: Myriam Maes
​RTV Producer & Art buying: Marlies Neudt
VIDEO
​Production Company: HAMLET Brussels
​Director: Bernd Faass
​Executive Producer: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner
​Line Producer: Audrey Dierckx
​DOP: Jens Spöri
​Art Director: Clarisse d’Hoffschmidt & Milosz Martyniak
​Editor: Oliver Don
​Grading: Xavier Dockx
​Post Production Company: Moxy
​Post Producer: Dominique Ruys, Basile van der Straten
​Music & Soundeffects: Raygun, Eli Sundermann for Famousgrey productions
FOTO
​Executive producer: Camille Cieters
​Producer: Femke Timmers
​Photographer: Thomas Nolf
​Asst photopgrapher: Samir Dari & Alwin Vyvey
​Post Production: François-Olivier De Dyn
​Media agency: Mindshare
​Media contact: Charlotte Massa