Repucom voetbalt in Jupiler Pro League

Repucom-Jupiler-Pro-League

Communication / News

Repucom-Jupiler-Pro-LeagueDe Pro League heeft de knop doorgehakt en sloot een collectief akkoord met Repucom, de marktleider in market intelligence in de sport- en ontspanningssector. Het collectief akkoord omvat een akkoord voor alle 16 clubs uit de Jupiler Pro League. Repucom zal een media-evaluatie doorvoeren voor alle clubs voor de seizoenen 2015/2016 en 2016/2017. Repucom Belgium zal de exposure van de partners van de 16 clubs uit de Belgische 1e klasse analyseren en waarderen en hun bijgevolg essentiële marktgegevens leveren voor het optimaliseren en het ontwikkelen van hun commerciële strategie. De evaluatie zal zowel de exposure op televisie, in de pers als de exposure online omvatten. “Wij zijn bijzonder verheugd om samen te werken met de Pro league en zo de clubs te ondersteunen in het verder ontwikkelen van hun commerciële strategie. Wij zijn bijzonder trots om ons steentje te kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van het Belgisch voetbal in de komende 2 seizoenen,” zegt Jerome Bouchat, managing director van Repucom Belgium.

Pierre François, gedelegeerd bestuurder van de Jupiler Pro league, ziet veel mogelijk dankzij deze samenwerking: "Met het sluiten van dit collectief akkoord is de Pro league in staat om haar clubs een commerciële tool te leveren tegen een scherpere prijs dan indien deze op individuele basis zou worden afgenomen. Wij hebben bij het nemen van deze beslissing de ervaring en de referenties van Repucom in rekening genomen, net als hun onafhankelijkheid ten opzichte van de clubs en de verschillende media. Dit alles uiteraard samen met hun expertise in het analyseren van data. Wij zullen nadien overwegen of deze samenwerking zich kan uitbreiden tot de acht nieuwe clubs die op 1 juli 2016 ook deel zullen uitmaken van de Pro League."