REST IN PEACE TELEVIES?

Media / News

Plaats uw advertenties niet langer op papier of televisie! Ga helemaal digitaal! Lang leve de grote platformen! Wacht... Echt? PUB zet deze misvatting recht, samen met professionals uit de sector, ter gelegenheid van de overname van LN24 door IPM. Gaat u gerust languit in de zetel liggen en zap niet onmiddellijk… 

Rossel en IPM zijn twee grote omnichannelmediagroepen (pers, internet, televisie, radio,…) en, van alle spelers in het Belgische medialandschap, zijn ze vandaag de belangrijkste privé-uitgevers op de Franstalige markt. Dat zegt althans toch François le Hodey, CEO van IPM. Na Moustique en l’Avenir heeft IPM bovendien nu ook de enige 24/24-nieuwszender op de Franstalige markt gekocht: LN24. “Het doel is om, met de steun van IPM, dit kanaal de middelen te geven om het van de grond te krijgen. Onze websites zijn een soort distributienetwerk voor televisie. Sommige televisieprogramma’s worden - al dan niet live - gestreamd op onze websites. Dit zorgt voor publiek, ook op LN24.” Frédéric Antoine, hoogleraar en ook mediawaarnemer en socioloog, vult aan: “Het tijdperk van traditionele televisie lijkt voorgoed voorbij, en de tijd die we aan televisie spenderen neemt af doordat we steeds meer aandacht aan andere schermen geven. We zitten met een nieuwe manier van content consumeren en dus ook een nieuwe benadering voor adverteerders.”

[...] LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL HIER