Reynders Etiketten is Trends Family Business of the Year
Op donderdag 16 november stelden Trends en BDO de eerste editie van de Trends Family Business of the Year voor Vlaanderen voor. De prijs beloont een familiale onderneming die zich in verschillende domeinen onderscheiden heeft: visie, transmissie van ondernemingsgeest, maatschappelijk engagement en communicatie.
De avond werd ingezet met de keynote speech van Rudy Evens, CEO van Tectum Group en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaat 2017 in bijzijn van 100 aanwezigen. De laureaat voor Vlaanderen 2017 is Reynders Etiketten.
De laureaat werd verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit Hans Wilmots (CEO BDO Belgium), Wolfgang Riepl (redacteur Trends), Johan Vandenbroeck (Partner BDO Belgium), Rik Donckels (Professor emeritus KU Brussel) en Vincent Molly (Professor KU Leuven en Antwerp Management School).
Reynders Etiketten is gevestigd in Boechout. In 1956 startte Emile Reynders een drukkerij. Vandaag produceert de onderneming zelfklevende etiketten en labels voor de groeimarkten, drankenindustrie, geneeskunde, voedingsindustrie, met ook fabrieken in Frankrijk, India en Polen. Met de drie zonen Jacques, Marc en Paul Reynders staat de tweede generatie aan het roer. De negen kleinkinderen van oprichter Emile krijgen halfjaarlijkse sessies over het familiebedrijf, of uiteenzettingen door sprekers van andere familiebedrijven. Twee telgen van de derde generatie zijn inmiddels operationeel actief in de onderneming.