Ribbon pakt Europa in

Communication / News

De eeuwenoude knowhow van een Parmaham, de onnavolgbare smaak van Griekse perziken, dat zijn enkele van de Europese voedingsproducten die Ribbon de afgelopen maanden heeft gepromoot. Het communicatiebureau is er trots op verschillende Europese promotieprojecten tot zijn klanten te mogen rekenen. Van het ontwerp van de PR-strategie tot de uitvoering van influencer-campagnes of de realisatie van grootse evenementen, Ribbon heeft alles in het werk gesteld om de Europese agro-food knowhow en specialiteiten in België te promoten.

Al in 2021, en opnieuw in 2022, heeft Ribbon van drie Italiaanse consortia carte blanche gekregen om te communiceren over het promotie- en informatieprogramma "Enjoy the Authentic Joy". Een campagne waarin storytelling centraal staat.

Nu lanceert Ribbon "Let's Eat - European Authentic Taste", de communicatiecampagne van het Europese programma dat tot doel heeft de kennis van de verdiensten van de landbouwproducten van de Europese Unie te verbeteren. De producten die in dit programma centraal staan zijn Grieks fruit en Italiaanse vleeswaren.

Last but not least: in 2022 neemt Ribbon ook deel aan het project van ASSICA (Association industrielle de la viande et de la charcuterie), dat medegefinancierd wordt door de Europese Unie: Trust Your Taste, CHOOSE EUROPEAN QUALITY, dat tot doel heeft het kennisniveau over landbouwproducten uit de EU te verbeteren door de productiecultuur van varkensvlees en charcuterie te promoten en de duurzaamheid van de sector en zijn grote historische traditie te benadrukken.

Dit alles is voor Ribbon een avontuur om van te watertanden, maar vooral een menselijke ervaring die het bureau in staat stelt te werken met Europese klanten die dezelfde waarden delen als Ribbon, zoals het ondersteunen van een duurzame economie.