Richard Frankel (Spotify): wat algoritmes doen voor uw merk

Communication / Innovation / Media / News

Spotify
Richard Frankel is creatief directeur bij Spotify. Hij is verantwoordelijk voor de marketing- en reclamestrategie voor het merk Spotify. De man is een veteraan van de entertainmentindustrie. Van 1983 tot 1994 was hij verantwoordelijk voor de creatieve diensten bij A&M Records in Hollywood. Vervolgens hield hij toezicht op de visuele identiteit van A&M Roster (The Police, Suzanne Vega, Joe Jackson, Sting, Janet Jackson, Sheryl Crow, Amy Grant, Supertramp, Soundgarden en ga maar door).
Spotify 2
Richard Frankel heeft een recordaantal promotievideo's geproduceerd, evenals talrijke muziekvideo's, waaronder twee Grammy-winnende video's: "Janet Jackson's Rythm Nation" in 1989, en "Ten Summoner's Tales" van Sting in 1993.  Dit jaar te gast op Cristal MAD, waarvan PUB een mediapartner is, zei Richard Frankel dat hij blij was over zijn passie te kunnen praten. "Spotify is het onderzoeks- en ontwikkelingslaboratorium van de muziekindustrie," zegt hij. "Wij zullen onze algoritmes verbeteren, machine learning maakt onze ecosystemen aangenamer u, voor uw vrienden en ook voor merken. Wij hebben de grootste pool van creatieve mensen, met miljoenen muzikanten!" Meer hoort en ziet u in onderstaande video.