Richtlijnen voor een duurzame communicatie

Communication / Innovation / Marketing / News / Gesponsorde inhoud / Sustainability

slider_footIedereen vraagt zich af wat nu de richtlijnen zijn voor een duurzame communicatie. Ter gelegenheid van Orbit by PUB, het evenement dat zich richt op duurzame ontwikkeling in marketing- en communicatiestrategieën, zal Pierre-Loïc Nihoul (partner bij Ocean Consulting) kleur bekennen aan de hand van de Sustainable Development Goals - SDG's. « Deze doelstellingen bepalen de economische ontwikkeling van organisaties, evenals hun positionering en communicatie. In de toekomst zal elke organisatie zich positioneren in relatie tot de SDG's. Door organisaties van over heel de wereld instrumenten voor economische begeleiding toe te reiken, zal elke publieke of private actor een officieel standpunt innemen omtrent gendergelijkheid, het milieu, armoede, honger, opleiding, duurzame consumptie, enz. Het is dit ingenomen standpunt dat zal worden gehoord en beoordeeld door de publieke opinie, de media, de klanten en de burgers. Het moet natuurlijk wel zichtbaar zijn in de merkcommunicatie en in overeenstemming zijn met de activiteiten. »
Pierre Loic NihoulVolgens Ocean Consulting is het deze positionering die de merkreputatie bij verschillende doelgroepen zal vormen. Bovendien zal het ook een belangrijk onderdeel uitmaken van het succes van het bedrijf. Als inleiding zal Pierre-Loïc Nihoul cases van verschillende merken en organisaties bespreken die rechtstreeks verband houden met de SDG's en zal hij enkele strategische communicatiepistes met u delen wat betreft berichtgeving en mediaplanning. Afspraak op 25 oktober tijdens Orbit by PUB.