Ricola blijft zichzelf heruitvinden (met Anke en Emilie)

Marketing / News

Ricola heeft er een smaakvol duo erbij: Raspberry Mint. De nieuwe bonbon "combineert de beroemde 13 Zwitserse Alpenkruiden met de fruitige zachtheid van framboos en de aromatische frisheid van citroenmelisse," zo luidt het.

Ricola is een wat apart merk. Net als alle andere Ricola-bonbons kent Raspberry Mint een productieproces dat begint bij een duurzame teelt van lokale kruiden. De 13 Ricola-planten die het essentiële recept vormen, worden geproduceerd met het grootste respect voor de natuur, zonder het gebruik van pesticiden of herbiciden. Het Zwitserse merk heeft zijn volledige productieketen, van de velden tot de fabriek, zorgvuldig afgestemd om zo weinig mogelijk impact te hebben op het milieu. Ricola omarmt daarbij de korteketen: 95% van alle grondstoffen is afkomstig van bedrijven die zich op minder dan 500 kilometer van de productiefaciliteit bevinden.

In 2023 plant Ricola weer diverse events om de consument nauwer bij het merk te betrekken. Ricola (en hun Belgisch pr agency RCA) werken dit jaar samen met ambassadrices Emilie Dupuis en Anke Buckinx.