Ricola smeert de kelen
The Oval Office komt voor Ricola op de proppen met een activatie die volledig in het teken staat van muziek: geen mass sampling, maar een creatieve merkbeleving op zorgvuldig uitgekozen locaties. De campagne wordt beheerd samen met 'field marketing'-expertisecentrum HAKA. Dat helpt zowel bij de organisatie van de pitch als bij de keuze van het creatief concept en de volledige opvolging. Tot slot moeten mystery shoppings Ricola een hoge kwaliteit garanderen.
De Floraliën in Gent zijn de setting van de eerste reeks acties. Een dirigent daagt bezoekers uit om zo lang mogelijk 'Ricolaaaaaaa' te zingen. Om hun keel te verzachten na de muzikale inspanning, krijgen deelnemers een bon voor een gratis doosje Ricola. Promotiejongens en -meisjes delen daarnaast meer dan 55.000 kruidenbonbons uit. Dankzij de reuze Ricola-dispenser op hun rug, steken zij letterlijk en figuurlijk boven de massa uit.
Maar Ricola verzacht niet alleen de keel van zangers - het kan ook toeschouwers helpen. Want niets zo gênant als een luide hoestbui tijdens een klassiek concert. The Oval Office deelt dan ook Ricolabonbons uit aan het publiek van de Koningin Elisabethwedstrijd. En voor koningin Mathilde staat er tijdens de halve finale en de finale een op maat gemaakte reuzendoos klaar in de koninklijke loge, met daarin het volledige Ricola-assortiment.
De komende maanden houdt de activatie voor Ricola nog halt op verschillende culturele evenementen, zoals de Museumnacht in Antwerpen, de Cultuurmarkt van Vlaanderen, les Musicales de Beloeil en les Nocturnes du Sablon.