Rise en Air leren jongeren om te gaan met geld

Crea / News

Niets is onmogelijk voor deze generatie en ze gaan geen enkele uitdaging uit de weg. Van hoelahoepend-blokfluit-spelen, op-hoge-snelheid-flessen-over-een-tafel-sliden, een perfecte-slagroom-worp… tot zelfstandig hun geld beheren! Het enige wat ze nodig hebben, zijn de juiste tools. En de juiste tool, die vinden ze bij Rise: een neobank voor jongeren tussen 10-18 jaar, maar net zo goed een hulpmiddel om geldvaardigheden aan te leren in de vorm van een applicatie met betaalkaart. (ouders kunnen gerust zijn, ze behouden de controle via een aparte interface).

Om Rise te lanceren bij zijn doelgroep, bestaat er dan ook geen betere manier dan enkele absurde TikTok-challenges, bedacht door reclamebureau Air, zowel voor de tieners als hun ouders. Met een eenvoudige boodschap 'Get Money Skilled' en een signature in neologisme stijl waarmee alles gezegd wordt: 'Rise Made Neo'. "En als u dit allemaal niks zegt, dan zit je duidelijk niet in de Neo-doelgroep," vindt alvast EricHollander, executive creative director bij Air.

Credits :

Client : Rise

Contacts : Morgan Wirtz, William Diercxens, Philippe Hennin, Donald Mertens

Agency : AIR BRUSSELS 

CD : Air Creative Council 

Creation : Tom Galle, Karel De Mulder, Romain Félix, John Benois, Arnaud Bailly

Design : Laurent Lejeune

Project Manager : Tom Ernst

Strategy : Maarten Van Daele

Agency Producer : Bérengère Lurquin

Production Company: Caviar

Executive Producer : Charles Kinoo, Eva Van Riet

Director : Bob Jeusette