RMB benoemt Anne de Kerchove tot corporate social responsibility expert

News / People

RMB, die vastberaden gaat voor een duurzaamheidsaanpak in haar werking, activiteiten en commerciële strategie, creëerde onlangs een nieuwe functie: corporate social responsibility expert. Het is Anne de Kerchove - nu al in dienst bij RMB op de afdeling event & internal communications - die deze uitdagingsvolle taak zal opnemen.

Hoewel deze functie van corporate social responsibility expert voor haar een nieuwe uitdaging is, kan ze bij RMB bogen op een zeer rijke ervaring: in 2009 begon ze bij marketing operations, om vervolgens brand marketing expert te worden en daarna in de afdeling event & internal communication aan de slag te gaan.

In haar verschillende functies leerde de Kerchove heel wat facetten van het vak kennen: operationele marketing en het bijbehorende commerciële en analytische aspect, maar ook externe en interne communicatie, met alle creativiteit en strategische denkwerk die daarmee gepaard gaan. 

Een geëngageerde missie om duurzaamheid in RMB te verankeren

In 2022 besloot RMB een versnelling hoger te schakelen in het nemen van zijn verantwoordelijkheid op ecologisch, maatschappelijk en beleidsgebied. De regie deed dit door te handelen vanuit een ecosysteembenadering die bijdraagt aan de transitie van de reclamesector. Een eerste impactrapport (2023) brengt verslag uit over de initiatieven die RMB nam, om dit engagement tegenover zijn interne en externe stakeholders uit te drukken. De nieuwe CSR Expert krijgt de taak om deze duurzaamheidsdoelstellingen in het bedrijfsmodel te implementeren, door zowel de RMB-medewerkers als -klanten en -partners mee op sleeptouw te nemen.

"Anne kent de reclamewereld door en door. Ze is er vast van overtuigd dat we heel ver kunnen geraken in onze MVO-aanpak. In het Media, Data & Tech-team is ze ideaal geplaatst om de transformatie van de onderneming te ondersteunen, zowel in haar bedrijfsprocessen als DNA. Annes benoeming staat ook symbool voor een sterke trend, namelijk die van de noodzakelijke zoektocht naar zingeving op professioneel gebied, die we moeten in stand houden" zegt Valérie Janssens, media, data & tech director.