RMB boort nieuwe vakkennis aan


RMB

News

RMBAdverteerders 'remarkable' mediaoplossingen bieden is voor RMB de drijfveer om in te zetten op digitale transformatie en creatieve valorisering van sterke merken, online en offline, steeds meer crossmediaal en gediversifieerd. Het medialandschap van vandaag verandert ingrijpend en de behoeften van de adverteerders evolueren mee. Voor een regie die aan deze behoeften wil voldoen, is het dan ook van essentieel belang om zich te omringen met vakkundige mensen, specialisten die de uitdagingen van het moment perfect begrijpen en ze kunnen omzetten in relevante antwoorden. RMB investeert daarom in menselijk kapitaal en versterkt zijn teams op verschillende niveaus van de organisatie.

Nieuwe medewerkers, nieuwe verantwoordelijkheden, ontwikkeling van vakkennis en samenwerking met consultants… Deze zomer 2017 is RMB in de weer met het verstevigen van zijn grondvesten om de klanten nog beter te kunnen bedienen.

Vanaf 3 juli doet RMB een beroep op de consultancydiensten van Benoît Michielsens, die de regie zal helpen bij het aansturen van de onlangs opgerichte cel data & technology. Hij werd benoemd tot data & technology director. Deze digitale expert en kenner van de Belgische markt verwierf zijn ervaring hoofdzakelijk in de Dentsu Aegis groep (iProspect, Isobar, Amnet trading desk) en, recenter, bij Havas Media Belgium. Met zijn knowhow zal hij RMB begeleiden in elk stadium van zijn digitale evolutie: datastrategie van het bedrijf, organisatie van de programmatic sales en, in ruime zin, de digitale transformatie van de regie.

In oktober zet Sandrine Christodoulou, op dit ogenblik BU director audiovisual, een nieuwe pet op. Ze stapt over naar de afdeling finance & administration, onder leiding van Patricia Brijnaert, als HR business partner. Het is haar taak ervoor te zorgen dat de regie over een optimaal potentieel van vakkennis beschikt (via rekrutering, opleidingen, enz) zodat RMB-medewerkers perfect kunnen inspelen op de verwachtingen van klanten en mediapartners. In haar nieuwe functie kan Christodoulou een beroep doen op haar ruime kennis van de reclamegemeenschap en de goede contacten die ze opbouwde met mediabureaus en adverteerders.

Parallel met de overstap van Sandrine Christodoulou overweegt RMB een nieuwe uitrol van het salesteam. Binnenkort stelt de regie een organigram voor dat aansluit bij de eisen van een visie die nog klantgerichter is, nog dichter staat bij haar contents en de evolutie van haar mediapartners. Dit project geeft vorm aan de tweede fase van een transversaal proces dat in 2010 van start ging.

Bijgestaan door het bedrijf nGage Consulting, gespecialiseerd in strategy execution en change management, startte RMB onlangs met een begeleidingsprogramma voor de transformatieprojecten van de regie. Valérie Janssens en Caroline Vanschoor werden benoemd tot PMO (portfolio programme & project management officer) project manager. Zich inspirerend op modellen en processen aanbevolen door nGage Consulting leggen ze zich sinds half juni toe op verschillende transformatieprojecten van RMB.

Het IT-departement, dat actief bijdraagt aan de meeste ontwikkelingen van een competitieve onderneming, krijgt eveneens versterking. Het team van Nicolas Warson, IT director, verwelkomt twee nieuwkomers. Joseph Verstappen, RMBer van 2010 tot 2015, verlaat ASC – CSC om op 3 juli terug te komen naar de regie als IT developer. Vanaf 16 augustus gaat Matthieu Colas aan de slag in de nieuw gecreëerde functie IT service delivery manager. Dit betekent dat Colas zich toelegt op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen die de samenwerking tussen IT en zowel interne als externe klanten moeten optimaliseren. Hij komt naar RMB met een solide ervaring in client support management en system management die hij sinds 2003 opdeed bij IPG Contact Solutions.