
Yves Gérard - RMB
In het debat rond de (gedeeltelijke) schrapping van de bureaucommissie, en ingaand op de vraag naar meer transparantie, ziet Yves Gérard, general manager van RMB, vooral een gemiste kans om de verschillende marktspelers bijeen te brengen met het oog op een nieuw en transparant evenwicht. "Als we het erover eens zijn dat het huidige vergoedingssysteem dateert uit een andere tijd en een andere economische omgeving, dan zou het vandaag - met in grote lijnen de komst van digitale advertenties - constructiever zijn geweest om samen na te denken over een nieuw economisch evenwicht," zegt hij. "Met respect voor de wettelijke beperkingen (hij bedoelt het gevaar op beschuldigingen van kartelvorming, n.v.d.r.) houdt dat een nieuwe omgeving in voor commerciële en financiële relaties - rendabel voor iedereen - die beantwoorden aan de verwachtingen van de tripartite die bestaat uit adverteerders, bureaus en media."
In die context behoudt RMB in 2016 de bestaande bureaucommissie van 15% en bekijkt of dat ook blijft gelden voor het digitale aanbod. Tezelfdertijd roept RMB de verschillende spelers op om het komende, 'disruptieve" jaar nieuwe praktijken op gang te brengen die vanaf 2017 in onderling akkoord kunnen gelden.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]