RMB investeert in Matchtalks

Matchtalks

Innovation / Media / News

MatchtalksSinds kort participeert RMB voor 26,66% in het kapitaal van het Brusselse bedrijf Upvote. Deze startup, sinds einde mei 2016 actief in de sector van computer programming, is de ontwerper van Matchtalks, een mobiele applicatie om kijkers in real time te laten reageren tijdens live sport- of andere uitzendingen. Matchtalks wordt al gebruikt door onder meer de RTBF.

Door de toenadering tussen RMB en Upvote kan de regie zich nog perfectioneren in een technologie die sociale televisie, interactieve media en targeting combineert. Yves Gérard, general manager van RMB: “ Innovatie is zeer belangrijk voor de adverteerders die zich willen onderscheiden van de concurrentie. Op tv verloopt deze innovatie via het second screen en de interactiviteit die dit kan genereren. Met de participatie in Upvote maakt RMB zijn ambitie waar om nieuw digitale mogelijkheden te ontwikkelen die zowel sterker als origineler zijn.”

De RTBF gebruikte Matchtalks voor het eerst tijdens Euro 2016. Hij werd ook ingeschakeld tijdens de Ronde van Frankrijk en de Olympische spelen, en bij uitzendingen zoals ‘A votre avis’ (’s zondags op La Une) of ‘La Tribune’ (op La Deux). Binnenkort kunnen de RTBF-kijkers dankzij Matchtalks interactief reageren tijdens de uitzendingen van ‘The Voice Belgique’ en de Formule 1-wedstrijden. De app zal verder ook nog voor de wedstrijden van het WK-voetbal 2018 worden toegepast. Matchtalks werd ruim 30.000 keer gedownload en 10.000 personen maakten er gebruik van bij elke wedstrijd van de Rode Duivels.